Inlägg från: Barbrastreisand |Visa alla inlägg
  • Barbrastreisand

    BIM Maj 2023

    Hoppar in här med! Håller tummarna för oss alla ❤️


    2/5 Lina98, försök 12, första barnet
    2/5 Björnensfru, försök 1, 4:e barnet
    3/5 ivf efter 1,5 års försök, 3 barnet
    3/5 My871, 1 försöket efter ma dec2021, 5:e barnet
    3/5 Ellika123, försök 1, första barnet
    3/5 ida543, försök 1 direkt efter MF, första barnet
    4/5 Tricko, försök 1, första barnet
    4/5 ovantadedrommen, försök 5-6, andra barnet
    4/5 Kriss 1 försöket, första barn
    4/5 Bakpotatis, 1 försöket, andra barnet
    5/5 hannis1983, försök 2 efter MF, fjärde barnet
    5/5 sanlin1990, minns inte ens vilket försök, 2a barnet.
    6/5 dudetten, försökt i 4 år, första barnet
    7/5 lilliz, försök 2, andra barnet
    9/5 klyftpotatis, försök 4, första barnet
    10/5 Mmajors, försök 2 efter mf, första barnet
    11/5 ggi123, försök 8, första barnet
    12/5 syskonförsök, försök 1 efter MF, andra barnet
    13/5 MiniRodini, försök 1, andra barnet
    15/5 Embarazada, försök nr 10. Tredje barnet.
    16/5 Veeera, försök 1, första barnet
    16/5 Loui123, försök 5, andra barnet
    17/5 lipa3646, försök 5
    18/5 anonym (Mammi)
    18/5 Deer10, försök 2, första barnet
    22/5 trefaldigmästareikärlek 10 försöket 2:a barnet
    22/5 malinj83 12e försöket 5e barnet
    27/5 Potatisbulle, 6:e försöket, första barnet
    27/5 Barbrastreisand 
  • Barbrastreisand

    Jag har varit lite off i tråden så hoppar in här lagom innan ägglossning! Någon mer som har sin äl snart? Tog ett test idag och det var rätt starkt, kan ev bli lite starkare imorgon.


    Vi har inte haft sex än, livet har kommit emellan så man har inte riktigt prioriterat bebisverkstaden. Samtidigt så vill vi så gärna få ett syskon, det börjar bli ganska jobbigt nu att man helst inte heller pratar om det. Det kan räcka med att vi pratar om hur fort tiden går för att vi båda ska känna en klump i magen, när blir det vår tur.. 

  • Barbrastreisand
    Testet var något starkare idag (nedersta bilden) och jag känner av jääättemycket från min högra sida! Men kan ägget redan släppa nu samma dag som testet blev starkast?!
    Fick även tid till fertilitetsutredning idag. Samma dag som misstänkt BIM. Drömmen är att få avboka den tiden och plussa istället :')

  • Barbrastreisand
    Syskonförsök skrev 2023-05-10 20:09:50 följande:

    Det kan släppa samma dag om en fångade stegringen sent. Egentligen kanske stegringen kom kort efter gårdagens, eller inatt eller så. Då kan det släppa idag/ikväll/nu/inatt. För mig var det så denna gång. Jag fångade stegringen sent och såg på temp att ägget släppte samma dag. 

    vilket försök är du på nu Barba? Har för mig om att de är syskon ni försöker få eller kommer jag ihåg fel?❤️ hopps innerligt det tar sig nu istället! Sexa på!!


    Jag tänkte också den tanken! Har hållt i sig i någon timme nu, vet inte sist jag hade såhär pass mycket värk börjar bli orolig om det inte är en cysta som spökar nu.. 
    Ska jag vara helt ärlig så har jag tappat räkningen, försök 12?13? Ja precis vi har ett barn sedan tidigare så vi försöker få till ett syskon nu. Vi har varit på latsidan med sexandet men fick till igårkväll och planerar även ikväll. Tack ska du ha❤️ Önskar detsamma till dig❤️
  • Barbrastreisand
    Syskonförsök skrev 2023-05-10 21:24:39 följande:

    Nejdå de är säkert bara ett ägg.❤️ en ordentlig ägglossning! Okej men ni lägger alltså pengar på utredning privat då? ❤️


    Det hoppas jag :') Jag fick remissen skickat från en läkare i samband med ett besök och de tog emot den efter att ha ringt upp mig. Själva kliniken är liten men privat som hjälper kring fertilitet. Vet inte riktigt hur förloppet kommer bli, om vi ska bekosta det själva osv lär vi få information om. Men då handlar det ju om undersökning/behandling som kan göras som inte är ivf ! 
  • Barbrastreisand
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-05-10 21:47:43 följande:

    Barbrastreisand förra månadens äl var samma för mig minsta rörelse gjorde så ont att jag nästan ville kräkas. Satt på en skoter 45 minuter dagen då jag hade äl och jag grät i varje kurva då jag var tvungen parera med kroppen 😱 Om det inte går över med smärtlindring/värmekudde kanske det kan vara klokt ringa och rådgöra med jourmottagning/akuten. Hoppas det bara är en stark äl ❤️


    Att det inte ska räcka att ha mensvärk.. Ja jag hoppas det släpper snart, håller fortfarande i sig. Säkert äl då det påminner mycket om det, fast x5 😅 vill helst slippa allt som har med sjukhuset att göra haha
  • Barbrastreisand

    Äl+8-9 idag. BIM 24-25maj. Inbillar mig att mina bröst är superömma! Men det brukar de bli vid denna tidpunkt i cykeln. Samt att jag är något mer trött idag. Planerar att ta ett test den 24 ifall mensen inte dyker upp :) 

  • Barbrastreisand
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-05-20 09:27:24 följande:
    Nu var det vår tur! Äntligen 😭😭😭
    Nu ber vi bara till högre makter att fröet vill stanna kvar hos oss ❤️❤️😭😭
    Stort grattis!!😍❤️
  • Barbrastreisand

    Äl+11/12 och idag upplever jag att det drar i livmodern. Vet inte om det är önsketänkande och bara början på mens.. att man alltid ska analysera så mycket! Troligen kommer mina testa-tidigt idag så kanske passar på ta ett test i eftermiddag :D 

  • Barbrastreisand
    milor skrev 2023-05-22 06:38:53 följande:

    Hej igen! Har någon av er först fått ett negativt test och sen positivt sent i cykeln? 
    Jag fick negativt på graviditetstest i lördags BIM-1, tempen droppade lite i fredags och hade sån mensvärk igår så jag tänkte ju att det är kört, men när jag vaknar upp idag på BIM+1 så var tempen fortfarande kvar på samma som tidigare dagar och ingen mens! 🤔😨



    Grafen ser väldigt lovande ut! Ta ett nytt test, håller tummarna!:D 
  • Barbrastreisand

    Kunde inte låta bli att ta ett test när jag kom hem haha! Fick såklart svaaagt diffust streck som troligen är spök precis som jag fått tidigare gånger.. Vet inte om det syns här. Nedersta bilden visar ett test några minuter efter tiden (översta) och ett inom tiden (nedre). Ska se om jag lyckas hålla mig i 6 timmar idag annars får det bli ett nytt imorgon bitti :D 

  • Barbrastreisand
    Potatisbulle skrev 2023-05-22 16:13:59 följande:

    Hej på er!


    Jag börjar känna mig ganska uppgiven/frustrerad och ledsen på kroppen nu. Tempen är total berg och dalbana och gör mig så förvirrad? Tagit ÄL tester senaste två veckorna och de har också varierat i styrka mellan dagarna. Ibland nästan lika starka streck (men aldrig helt), senast igår. FF satte ut först ÄL på dag 19 men tog bort det sen (såklart). Nu är stickorna slut och det tar emot att lägga pengar på fler. Hade två lite blodblandade flytningar på dag 23, annars noll symtom (vilket jag brukar ha).


    Kan det vara så att ägglossningen försökt men misslyckats? Någon som har erfarenhet av en lika hoppig kurva som min? Just vill jag bara ha min mens och börja om på nytt, men det kanske inte är kört denna cykeln än? 🙃


    Det ser ut som om kroppen försöker ägglossa? Tanken på dagar med äggvitesekret, påminner om när jag fick lång cykel och tillslut blev ägglossningstestet positivt. hur lång cykel brukar du vanligtvis ha?
  • Barbrastreisand

    En uppdatering från mig, tog ett testa tidigt imorse som var negativt..Blir ett första besök för vidare utredning i veckan så hoppas jag på ett plus nästa månad :) 

Svar på tråden BIM Maj 2023