• Anonym (Mustalainen)

    Hur berätta att man vill skiljas utan att såra ens partner?

    Hej 


     


    Vi hade det svårt i förhållandet för år sedan och jag träffade en ny flirt på jobbet. Det har utvecklat sig starkare och starkare dag för dag. 


    Hon är 12 år yngre och inga barn


    Jag har fru och tre barn i åldrarna 2 4 6 år. 

    Nu känns bara som ens fru vill vara kvar och ha kompisförhållande för man försörjer henne och det känns inte alls kul 


    Medans med yngre tjejen har man ett utbyte. 


    Vad göra?


     

  • Svar på tråden Hur berätta att man vill skiljas utan att såra ens partner?
  • Anonym (S-G)

    Vill din nya träffa nån som är ensamstående till 3 barn varannan vecka?

  • Anonym (?)

    Och vad fasen ska hon ha dig med tre småungar i släptåg till?

  • Anonym (overo)
    Anonym (?) skrev 2023-04-16 12:47:11 följande:

    Och vad fasen ska hon ha dig med tre småungar i släptåg till?


    Han kan ju lämna barnen hos frun.
  • Anonym (S-G)
    Anonym (overo) skrev 2023-04-16 12:49:12 följande:
    Han kan ju lämna barnen hos frun.
    Det kan han ju varnnan vecka, men det påverkar ju den nya relationen att bara kunna ses hälften av tiden. (Med så små barn tar det ju nåt år innan ny presenteras?)
  • EnAnonumius
    Anonym (overo) skrev 2023-04-16 12:49:12 följande:
    Han kan ju lämna barnen hos frun.
    Frågan är ju om "flirten" (om den är ömsesidig vill säga) skulle vilja ha en 12år äldre man med 3 ungar varannan vecka.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Pappa i samma sits)

    Släpp tanken på den andra kvinnan, gräset är inte grönare på den sidan. Bit ihop, stå ut, tröska genom det du själv skapat.

    Tids nog flyttar barnen ut, då får du ditt liv tillbaka. Har ni lyckats vara vänner och fortfarande är det så hittar ni nog gnistan igen när tid för er finns.

    Jag har också 3barn och längtar tills helgerna tar slut, 8ch barnen blir äldre. Mina är 10, 5 och 3.

  • Anonym (G)
    EnAnonumius skrev 2023-04-16 12:53:02 följande:
    Frågan är ju om "flirten" (om den är ömsesidig vill säga) skulle vilja ha en 12år äldre man med 3 ungar varannan vecka.
    Kanske en stund, men hon lär lämna det!
  • Anonym (Mustalainen)

    Problemet är att jag har sjukt starka känslor för den andra trots att det gått ett år och hon även för mig. 


    Är jobbigt så klart


    Hade varit lättare om känslorna avtog. 


     


    Hur berättar man för sin fru att man inte vill längre?6

  • Anonym (?)
    Anonym (S-G) skrev 2023-04-16 12:51:46 följande:
    Det kan han ju varnnan vecka, men det påverkar ju den nya relationen att bara kunna ses hälften av tiden. (Med så små barn tar det ju nåt år innan ny presenteras?)
    Alla har iofs inte ungarna varannan vecka.
    Men det är oavsett en stor ekonomisk last, inget jag skulle ta in i mitt liv iallafall.
  • Tukt

    Det går aldrig att "göra slut" med någon utan att såra helt. Men det går att minimera.
    Lämpligen genom kommunikation runt eran, enligt dig, dåliga relation. Helst med inblandad familjeterapeut.
    Frågan är ju också om relationen hade varit så dålig, om den här yngre kvinnan inte fanns. Om relationen snabbt blev sämre då tycke uppstod.
    Jag tycker inte man per automatik ska fortsätta i relationer som inte fungerar. Samtidigt måste man ta ansvar för det man skapat. Och sitter man med en helt klase rätt små ungar så ligger ansvaret till stor del där, och inte att förverkliga sitt egna kärleksliv.

Svar på tråden Hur berätta att man vill skiljas utan att såra ens partner?