• Toikatoika

    Hur känns ägglossning för er?

    Hallihallå.

    Första månaden utan p piller och jag hade viktigt tydliga känningar av ägglossning I helgen. Igår målade det hela dagen och på kvällen kunde jag riktigt känna hur ömt det var i kvinnomagen (känns även lite svullet). Idag känns det ingenting, ytterst lite smärta.

    Jag tog två äl-tester igår och fick ganska tydliga streck mot hur resten av månaden brukar se ut (bifogar bild). De två översta är från igår o

    ch den nedersta är från idag. Testerna är ändå inte helt positiva så kan det tänkas att dem kanske var positiva i fredags och lördags samt att ägget släppte igår och därav känningar i äggstockarna och livmodern? Kände även av ömma bröst i lördags och igår, typiskt för ägglossning hos mig.

    Hur känner ni innan och under ägglossning? Har ni några symtom alls? Smärta? Sekret? 

  • Svar på tråden Hur känns ägglossning för er?
  • Maymom

    Du missade bilderna. 😊
    men jag tror äl test blir starkare och starkare inför ÄL och sen tydligt svagare efter ÄL, inte att de är halvstarka efter ÄL. isåfall är det nog att kroppen inte lyckats ägglossa och testar igen.
    eller så har ÄL inte skett ännu Och morgondagens är starkare.
    tror inte alla får helt superstarka streck heller, utan du får lära dig hur dina positiva streck ser ut.

    äl-smärtor kan komma innan, under eller efter ÄL så det är inte så lätt att bara gå på smärtan. Bästa är att ta tempen. Man ser en tydlig höjning efter ÄL. Läs mer om basaltemp och menscykeln. 

  • Toikatoika
    Maymom skrev 2023-04-17 20:41:09 följande:

    Du missade bilderna. 😊
    men jag tror äl test blir starkare och starkare inför ÄL och sen tydligt svagare efter ÄL, inte att de är halvstarka efter ÄL. isåfall är det nog att kroppen inte lyckats ägglossa och testar igen.
    eller så har ÄL inte skett ännu Och morgondagens är starkare.
    tror inte alla får helt superstarka streck heller, utan du får lära dig hur dina positiva streck ser ut.

    äl-smärtor kan komma innan, under eller efter ÄL så det är inte så lätt att bara gå på smärtan. Bästa är att ta tempen. Man ser en tydlig höjning efter ÄL. Läs mer om basaltemp och menscykeln. 


    Tack flr ditt svar! Nej det verkar inte fungera att ladda upp bilder på FL via mobilen..
    Testerna var iallafall klart svaga i söndags och nästintill obefintlig idag så jag gissar ändå på att jag hade fått starkt positivt i fredags eller lördags OM jag hade testat. Var mer nyfiken på hur andra känner kring sin ÄL och jag förstår att det kan variera otroligt mellan olika kvinnor.

    Tack för tipset med temp! Kanske ska börja med natural cycles.
  • Orangebeans
    Maymom skrev 2023-04-17 20:41:09 följande:

    Du missade bilderna. 😊
    men jag tror äl test blir starkare och starkare inför ÄL och sen tydligt svagare efter ÄL, inte att de är halvstarka efter ÄL. isåfall är det nog att kroppen inte lyckats ägglossa och testar igen.
    eller så har ÄL inte skett ännu Och morgondagens är starkare.
    tror inte alla får helt superstarka streck heller, utan du får lära dig hur dina positiva streck ser ut.

    äl-smärtor kan komma innan, under eller efter ÄL så det är inte så lätt att bara gå på smärtan. Bästa är att ta tempen. Man ser en tydlig höjning efter ÄL. Läs mer om basaltemp och menscykeln. 


    Så är det inte. Det är absolut vara så för en del, men inte för alla eller inte alla månader. Testen kan gå från helt blanka till positiva från testtillfälle till testtillfälle, strecken byggs inte alltid upp.
  • Orangebeans

    Jag brukar känna lite smärtsam tryckande känsla i ena äggstocken en kortare tid, kanske 10-30 min, sen försvinner det. Ibland sticker det till en gång också. Dagarna innan det händer har jag vissa månader ?mensvärk? i magen och på sidan av nedre ryggen till och från (inte ihållande).

Svar på tråden Hur känns ägglossning för er?