• MaePhil

    Ska mensen komma så sent? Eller, är jag gravid?

    Vi kör ivf på grund av oförklarlig barnlöshet. (5 gånger missfall).

    Men när jag var på dag 9 på sprutan (menopur och fyremadel) fick jag ett beslut från min läkare att vi måste avbryta behandlingen på grund av väldigt få ägg. Jag hade bara 3stycken blåsor. Den sista dagen som jag tog sprutor var i 23 i mars. Barnmorskan sa att mensen ska komma snart efter jag slutade sprutor men den kommer inte än. Det är nästan en månad nu och mensen kommer inte än. Jag har normal mens innan ivf behandling. Jag undrar om det är normalt att mensen ska komma sent? Eller är jag gravid? Vi hade haft oskyddat sex 3 dagar efter jag slutade sprutorna. Lite dumt, men vi är så desperata att få barn. Jag tog också graviditets test men visade negativ.

    Hoppas att mensen ska komma snart så att vi kan börja om igen.

  • Svar på tråden Ska mensen komma så sent? Eller, är jag gravid?
  • Pimpinellan

    De plockade alltså inte ut äggen? Det innebär det att du borde fått egen ägglossning såvida äggblåsorna passerat 10 mm. Vet du hur stora de var på VUL:et? Ibland växer de långsamt och släpper ägg först uppåt 30 mm, men jag kan väl ändå tycka du borde fått mens nu. Inget sex efter det? Symptom på äl? När tog du gravtestet?

  • MaePhil
    Pimpinellan skrev 2023-04-18 18:17:34 följande:

    De plockade alltså inte ut äggen? Det innebär det att du borde fått egen ägglossning såvida äggblåsorna passerat 10 mm. Vet du hur stora de var på VUL:et? Ibland växer de långsamt och släpper ägg först uppåt 30 mm, men jag kan väl ändå tycka du borde fått mens nu. Inget sex efter det? Symptom på äl? När tog du gravtestet?


    De plockade inte ut äggen.
    Storlekar på äggen var 16mm, 14mm och 12 mm (om jag minns rätt). 
    Vi hade sex tre dagar efter jag slutade sprutorna. 
    Jag tog gravtestet 5 dagar i rad, från 14 i mars till och med igår men fortfarande fick negativa resultat.
  • Pimpinellan
    MaePhil skrev 2023-04-19 09:00:23 följande:
    De plockade inte ut äggen.
    Storlekar på äggen var 16mm, 14mm och 12 mm (om jag minns rätt). 
    Vi hade sex tre dagar efter jag slutade sprutorna. 
    Jag tog gravtestet 5 dagar i rad, från 14 i mars till och med igår men fortfarande fick negativa resultat.
    De största borde ha släppt ägg, men då borde du även fått mens ifall du inte blivit gravid. Ja, jag fattar inget heller. Du får invänta mensen eller kontakta kliniken.
Svar på tråden Ska mensen komma så sent? Eller, är jag gravid?