• pastakvinna

    PCOS skaffa barn

    Hej, jag har fick min diagnos PCOS för cirka 3 år sedan och tog medicin för att få min mens varje månad. För två år sedan börja min mens komma utan hjälp av läkemedel av sig själv varje månad och så har det hållt på. Visa månader är den en vecka sen men annars kommer det på ungefär samma datum +- . Vill tillägga att jag blev spontan gravid för 9år sedan men som blev en abort, vilket jag ångra mig än idag. Idag försöker jag och min kille skaffa barn och började för en månad sen med skapandet. Någon som har varit i liknande situation där mensen kommer och som sedan planera barn? Vad fick ni för hjälp? Eller gjorde ni på egenhand och tog det lång tid för att bli gravida?

  • Svar på tråden PCOS skaffa barn
  • Ylva34

    Jag är inte i samma sits, men hoppas ändå att jag kan hjälpa till lite. 

    Eftersom du redan har din PCOS diagnos så är mitt råd att kontakta din vårdcentral eller var du nu fått diagnosen (privat klinik, sjukhus) och be dem skicka en remiss till någon reproduktionsmedicinsk instans så tar de över och hjälper er hur ni ska gå till väga så ni inte förlorar viktig tid eller "gör fel" eller hur man nu bör uttrycka det som. 

Svar på tråden PCOS skaffa barn