• PrettyTiedUp

    När gravid igen efter missfall?

    Hej!


    Försökte i 15 månader innan vi fick vårt plus, fick tyvärr missfall i vecka 7.


    Hur länge försökte ni efter erat missfall innan ni blev gravida igen? Och hade ni försökt länge innan missfallet?


    Och; ni som kollar tappen, hur kändes den innan plusset?


    Min känns lite mjukare nu än vanligt, kände tyvärr inte på tappen innan missfallet. Tror att jag haft första ägglossningen efter missfallet och att jag är på ca Äl+8.

  • Svar på tråden När gravid igen efter missfall?
  • vissli

    Första gången gravid på andra eller tredje försöket efter MF. Andra gången gravid direkt utan mens mellan.

  • Fiffi11
    Gravid okt 2022, mf. Gravid feb 2024 mf. Riktig otur med andra ord. Fick dock ÄL redan två veckor efter senaste mf, också konstaterat av läkare så det kan gå fort för kroppen att reparera sig. Stort lycka till!!
  • Brallans

    Jadu såhär ser det ut för mig, vet inte om man ska skratta eller gråta.

    Började försöka i mars 2022. gravid aug blev missfall, blev gravid sep blev missfall, blev gravid okt blev utomkveds, hade uppehåll i dec då första mensen kom efter utomkveds, blev gravid jan blev missfall, blev gravid feb missfall, inget i mars men blev gravid april blev missfall.. 

    Har varit och kollat mig hos Gyn, allt ser bra ut och fått Triobe att testa i tre månader, skulle jag bli gravid och komma förbi vecka 5 skulle jag få trombyl, jag självmedicinerar dock med bamyl direkt efter äl. 

    Att observera är att jag är 40 år så min ålder påverkar nog ganska mkt. 

  • Maymom

    Fick ma i feb 2022, gravid i april 2022. Ingen regelbunden cykel emellan. Fick ma i juni 2022. försökte inget under sommaren då det tagit hårt på kroppen. Lite oregelbundna cykler. Gravid i mars 2023, v10 nu. får reda på om det finns ett hjärta på torsdag...

    jag har inte lyckats få koll på tappen. Tycker det är svårt att känna några skillnader. 
    ibland kan det vara lättare för kroppen att bli gravid igen efter ett missfall, eftersom den fattat då hur man ska göra.

    Antar att du redan äter nån vitamin med folsyra.
    andra bra kan vara: B, D, C och E Samt magnesium. B-vitamin kan minska risken för missfall och D underlätta för att kroppen ska bli gravid. Q10 är också bra, framförallt om man är lite äldre och vill bättra på äggkvalitén.

  • vissli
    Brallans skrev 2023-04-24 09:58:43 följande:

    Jadu såhär ser det ut för mig, vet inte om man ska skratta eller gråta.

    Började försöka i mars 2022. gravid aug blev missfall, blev gravid sep blev missfall, blev gravid okt blev utomkveds, hade uppehåll i dec då första mensen kom efter utomkveds, blev gravid jan blev missfall, blev gravid feb missfall, inget i mars men blev gravid april blev missfall.. 

    Har varit och kollat mig hos Gyn, allt ser bra ut och fått Triobe att testa i tre månader, skulle jag bli gravid och komma förbi vecka 5 skulle jag få trombyl, jag självmedicinerar dock med bamyl direkt efter äl. 

    Att observera är att jag är 40 år så min ålder påverkar nog ganska mkt. 


    Alltså vill bara skicka all värme till dig, det låter hemskt det du gått igenom.
  • Brallans
    vissli skrev 2023-04-24 12:10:10 följande:
    Alltså vill bara skicka all värme till dig, det låter hemskt det du gått igenom.
    Tack vad gulligt av dig, man får bryta ihop och komma igen 😊
  • ida543

    Hej! SOM jag har googlat på den här frågan också.

    Jag har tyvärr inget svar. Blev gravid första gången i mars (3 försök) och fick missfall i påsk, vecka 7. Tror jag hade ÄG för 5 dar sen (ingen mens emellan). Så nu håller jag också tummarna att det går vägen den här gången... Är 32 och känner mig stressad.

    Hoppas du får ditt plus snart! <3

  • Maymom
    ida543 skrev 2023-04-26 21:30:54 följande:

    Hej! SOM jag har googlat på den här frågan också.

    Jag har tyvärr inget svar. Blev gravid första gången i mars (3 försök) och fick missfall i påsk, vecka 7. Tror jag hade ÄG för 5 dar sen (ingen mens emellan). Så nu håller jag också tummarna att det går vägen den här gången... Är 32 och känner mig stressad.

    Hoppas du får ditt plus snart! <3


    Känn dig inte stressad. Enligt en dansk studie är kvinnor som mest fertila i din ålder och fram till 34. 😊
    lycka till!
Svar på tråden När gravid igen efter missfall?