• Williamnedhelp321456

    Min flickvän spyr när hon blir nervös

    Hej, jag å min flickvän har ett distansförhållande och har träffats sedan oktober 2022. De har bara gått bättre och bättre varje gång vi träffats förutom en liten del. Varje gång vi ska äta eller nått liknande så har hon spytt. Det jag har fått veta är att de beror på att hon fortfarande är nervös med mig och att hon inte är helt bekväm. Jag skulle behöva ganska akut hjälp för hon vet inte hur länge hon orkar må dåligt varje gån vi träffas:(.

  • Svar på tråden Min flickvän spyr när hon blir nervös
  • Ccplus

    Du gör henne ju nervös bara för att du själv börjar akuta.. 

    Älskling älskling älskling, ÄRE NÅGOT FEL PÅ DIG? VAD KAN JAG GÖRA, VEM SKA JAG FRÅGA? VILKA SKA JAG RINGA? VARFÖR GÖR DU SÅÅÅ FÖÖÖÖR?

    Relax............................... Inget av det du skriver är akut. 

  • Anonym (T)

    Vet inte vad "äta eller nåt liknande" innefattar, men det låter mer som bulimi om det sker vid måltider? 

  • Anonym (trauma?)
    Williamnedhelp321456 skrev 2023-04-22 12:41:20 följande:
    Min flickvän spyr när hon blir nervös

    Hej, jag å min flickvän har ett distansförhållande och har träffats sedan oktober 2022. De har bara gått bättre och bättre varje gång vi träffats förutom en liten del. Varje gång vi ska äta eller nått liknande så har hon spytt. Det jag har fått veta är att de beror på att hon fortfarande är nervös med mig och att hon inte är helt bekväm. Jag skulle behöva ganska akut hjälp för hon vet inte hur länge hon orkar må dåligt varje gån vi träffas:(.


    Du får försöka lugna henne och tala om att det inte är ett problem för dig. Jag tänker att när nervositeten är så pass intensiv att det så finns det sannolikt andra svårigheter sedan tidigare i livet. Jag har själv varit i en sådan situation och kan än idag ibland känna att jag behöver spy om jag tycker att situationen blir för jobbig. För mig handlar det om självkänslan har tagit för mycket stryk tidigt i livet, men vi är alla olika.

    Vill du satsa på relationen så säg att du vill hjälpa henne och fråga hur du kan få henne att bli mindre nervös. Kanske kan ni äta vid olika tider inledningsvis?
  • Anonym (Magkatarr?)

    Ccplus, TS har väl inte skrivit att det är vad han säger eller gör? Har kanske bara har frågat lite försiktigt hur det är?! Man behöver inte gå så hårt emot folk bara för att detta är familjeliv, eller är det för att en man har startar tråden?

    Hur som helst, TS, jag lider av magkatarr och spyr när jag är stressad eller väldigt nervös, det är dock lite oroande att det sker vid måltider och kan vara en ätstörning som ligger bakom, ni kanske kan ses utan att äta, alltså hitta på andra saker, sen fattar jag ju att om ni har ett distansförhållande och ses typ hela helger så är det ju klart att man måste äta, jag har väl egentligen inget direkt råd men försök att lägga fokus på annat, typ att ni ska se en film eller nåt och äta det inte är typ själva middagen som ligger i fokus utan att det är bara en "bisyssla" eller vad jag ska säga

  • Ccplus
    Anonym (Magkatarr?) skrev 2023-04-22 13:17:02 följande:

    Ccplus, TS har väl inte skrivit att det är vad han säger eller gör? 


    Det märker man på sättet som han skriver och hur han reagerar.. Ord som Akut.. Och sorgsna smiles.. Det är som att springa runt panikslagen med sin hund och sedan undra varför hunden har panik för...?

    Lösningen är enkel. Det är som trauma skrev.. Man säger att det är lugnt och sedan sätter man sig och snackar och fixar i någon soffa. 

    Säga ord som fasen vad mysig du är.. 
  • Anonym (trauma?)
    Ccplus skrev 2023-04-22 13:32:20 följande:
    Det märker man på sättet som han skriver och hur han reagerar.. Ord som Akut.. Och sorgsna smiles.. Det är som att springa runt panikslagen med sin hund och sedan undra varför hunden har panik för...?

    Lösningen är enkel. Det är som trauma skrev.. Man säger att det är lugnt och sedan sätter man sig och snackar och fixar i någon soffa. 

    Säga ord som fasen vad mysig du är.. 
    Jag tänker att ordet panik skulle kunna komma sig av att han också gillar den här tjejen väldigt mycket och är rädd för att det ska ta slut över en sak som i grund och botten är en omständighet som bara hon kan göra något åt.
  • EnAnonumius
    Ccplus skrev 2023-04-22 13:32:20 följande:
    Det märker man på sättet som han skriver och hur han reagerar.. Ord som Akut.. Och sorgsna smiles.. Det är som att springa runt panikslagen med sin hund och sedan undra varför hunden har panik för...?

    Lösningen är enkel. Det är som trauma skrev.. Man säger att det är lugnt och sedan sätter man sig och snackar och fixar i någon soffa. 

    Säga ord som fasen vad mysig du är.. 
    Ja TS använde ordet "akut"..

    Men om du läser så skrev han;

    "Jag skulle behöva ganska akut hjälp för hon vet inte hur länge hon orkar må dåligt varje gån vi träffas:(."

    Skall inte en människa kunna be om "akut hjälp" för något utan att du skall rita upp scenario som du saknar underlag att göra, när du svara någon?

    Och den ledsna smilien, ja ett annat alternativ att han la med den, kan bero på att han är ledsen och tycker synd om tjejen för att hon har det problemet med nervositets kräkningar.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Ccplus
    Anonym (trauma?) skrev 2023-04-22 13:42:55 följande:
    Jag tänker att ordet panik skulle kunna komma sig av att han också gillar den här tjejen väldigt mycket och är rädd för att det ska ta slut över en sak som i grund och botten är en omständighet som bara hon kan göra något åt.

    Panik, akut, trauma LA LA LA LA LA.


    Det är väl inte han det är synd om, utan henne då det är hon som är nervös?

  • EnAnonumius
    Williamnedhelp321456 skrev 2023-04-22 12:41:20 följande:
    Min flickvän spyr när hon blir nervös

    Hej, jag å min flickvän har ett distansförhållande och har träffats sedan oktober 2022. De har bara gått bättre och bättre varje gång vi träffats förutom en liten del. Varje gång vi ska äta eller nått liknande så har hon spytt. Det jag har fått veta är att de beror på att hon fortfarande är nervös med mig och att hon inte är helt bekväm. Jag skulle behöva ganska akut hjälp för hon vet inte hur länge hon orkar må dåligt varje gån vi träffas:(.


    Det bästa är att du tar det lugnt. När hon spyr så ge krama hennes hand med din (när hon spytt färdigt och kommer ut från toan), och fråga om hon mår bra.

    Stressa inte upp dig själv, jag förstår att det kan kännas jobbigt för dig, men försök att behålla lugnet och fråga om hon vill ha något att dricka.

    Alltså nyckeln är att du tar det för vad det är, och behåller lugnet.

    Det är den bästa akuta hjälpen jag kan ge dig.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Ccplus skrev 2023-04-22 13:46:29 följande:

    Panik, akut, trauma LA LA LA LA LA.


    Det är väl inte han det är synd om, utan henne då det är hon som är nervös?


    Varför tror du att TS bad om akut hjälp? Det är vad som står i hans mening. 

    Vad har han i sin TS hävdat att det är synd om honom?  Eller var har andra hävdat att det är synd om TS?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Ccplus
    Anonym (trauma?) skrev 2023-04-22 13:42:55 följande:
    Jag tänker att ordet panik skulle kunna komma sig av att han också gillar den här tjejen väldigt mycket och är rädd för att det ska ta slut över en sak som i grund och botten är en omständighet som bara hon kan göra något åt.
    Förstår du hur jag menar? 
  • EnAnonumius
    Ccplus skrev 2023-04-22 12:59:08 följande:

    Du gör henne ju nervös bara för att du själv börjar akuta.. 

    Älskling älskling älskling, ÄRE NÅGOT FEL PÅ DIG? VAD KAN JAG GÖRA, VEM SKA JAG FRÅGA? VILKA SKA JAG RINGA? VARFÖR GÖR DU SÅÅÅ FÖÖÖÖR?

    Relax............................... Inget av det du skriver är akut. 


    Ccplus skrev 2023-04-22 13:46:29 följande:

    Panik, akut, trauma LA LA LA LA LA.


    Det är väl inte han det är synd om, utan henne då det är hon som är nervös?


    Ccplus skrev 2023-04-22 14:01:20 följande:
    Förstår du hur jag menar? 


    Och vad är vitsen från din sida att förlöjliga TS?
    Det är den ENDA förståelsen man får från dina inlägg.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Min flickvän spyr när hon blir nervös