• Minmillis

    Ventilera, Spekulera symtom för oss som vill fördriva tiden

    Startar denna gruppen för oss som gärna ventilerar spekulerar och pratar om symtom, hormoner och allt därtill i väntan på äl och bim. 

    Alla är välkomna och här kan vi peppa varandra och ha ett trevligt ställe att hänga på tills vi fått våra plus Plus

  • Svar på tråden Ventilera, Spekulera symtom för oss som vill fördriva tiden
  • Anonym (Mamma till två tjejer)

    Denna gruppen behöver jag för att låta min man vila från mitt tjat Drömmer

    Jag är på äl+13 och tog ett test för 4 dagar sedan där jag eventuellt såg ett svagt streck. Tänkte ta ett test idag. 

    Här är lite datum o små anteckningar.
    11 Ont i äggstockarna, troligen ägglossat.


    16-17 orimligt kåt (varför?)
    20 ömma bröst
    23 öm höger bröstvårta 
    Idag: höger bröstvårta öm. sådär att de känns strävt sårigt när man rör den. Gjorde ont i hela tutten när jag vakna så den kändes klämd? Fick lägga den till rätta. klockan 9 så började jag känna lätt mensvärks känsla! undra om de e mensdags? mina tuttar känns jobbiga, svullna, känner av mina bröstvårtor som att de är jobbigt att ha bh för den nuddar dem. känns nästan som när mjölken ska rinna till lol. Svårt att förklara. det ömmar även till längsmed livmoder o äggstock på vänster sida när man går. varje steg "hugger" till lätt. Känns som jag ska få mens men man vet aldrig. 
    Förhöjd temp i örat sedan 11e. (37.7-38.0)

    Rosig om kinderna.
  • Anonym (2024?)

    Jag hade ägglossning 17 april, duktigt skengravid nu Flört
    Har inte så höga förväntningar på att det har tagit sig den här månaden även om vi verkligen legat i. Slutade med mellanpiller i februari och har bara haft en mens sedan dess. Hade galet ömma tuttar vid ägglossningen, har dämpat sig lite men fortfarande ömma. Utöver det lite molvärk men annars helt symptomfri.

  • Anonym (Mamma till två tjejer)
    Anonym (2024?) skrev 2023-04-24 13:27:27 följande:

    Jag hade ägglossning 17 april, duktigt skengravid nu Flört
    Har inte så höga förväntningar på att det har tagit sig den här månaden även om vi verkligen legat i. Slutade med mellanpiller i februari och har bara haft en mens sedan dess. Hade galet ömma tuttar vid ägglossningen, har dämpat sig lite men fortfarande ömma. Utöver det lite molvärk men annars helt symptomfri.


    Jag förstår vad du menar! Är säker på att mensen kommer dyka upp men ändå skriker kroppen gravid. Är duktig irriterad på att vårt apotek enbart har rfsu och clearblue. Just rfsu har alltid visat himla sent på mig jämfört med andra märken tidigare graviditeter
  • Anonym (2024?)

    Testade med ett tidigt test nu på morgonen, det var inte ens ett spökstreck. Men skam den som ger sig!  Solig Mensen borde dyka upp någon gång mellan söndag-onsdag.

  • Anonym (Mamma till två tjejer)

    Ursäkta dammet! 
    9 maj: uppblåst mage, rosa aprikos färgad flytning. Troligen ägglossnings spotting.
    19 maj: mådde fruktansvärt illa på natten och halsbränna. Mådde bra på morgonen igen.
    22 maj: Känner mig yr och får blodtrycksfall när jag reser mig, röda kinder och kraftigt molande värk.
    Vad tror ni? Ska ta ett nytt test i morgon 
Svar på tråden Ventilera, Spekulera symtom för oss som vill fördriva tiden