• uglybetty91

    Insemination

    Jag har äntligen fått genomför insemination på klinik! Jag är idag inne på dag 6 efter insemination, undrar om det finns någon som vet vad mensvärken jag fick nästan direkt efter och som har hållit i sig ständigt sedan dess beror på? Och hur länge efter man kan känna så. Är det ett bra eller dåligt tecken? 😅

  • Svar på tråden Insemination
  • Längtar M

    åh va roligt! 


    kan tyvärr inte ge dig svar på det du efterfrågar men undrar om du vill dela med dig av hur du har gått tillväga och vart du varit mm. 


    är själv i dessa tankar att göra en insemination 🙏🏻

  • MinaBernt

    Vad jag har förstått så kan livm bli lite irriterad av att man vid insemination för upp något så långt upp i livmodern.  Och att det är därför man ofta får mensvärkskänsla efter insemination. 


    Jag hade det framförallt efter min senaste insemination, och då var jag gravid. Så jag håller tummarna för dig. 

  • uglybetty91

    Längtar m: 
    Jag tog kontakt med en privat klinik i Danmark, Vitanova heter den. Där ville dom att jag tog lite prover och skickade svaren till dom, därefter fick man konsultation via zoom 🙂
    Det har varit väldigt lätt och jag har haft superbra bemötande. Därifrån ger dom instruktioner.
    Jag har sköldkörtel problem så jag fick vänta nån månad me bara gör att få rätt på värdena först 🙃 Inga köer heller 🙂
    om du verkligen längt och känner att det känns rätt så tycker jag att du bara ska köra 😍
    kram

  • uglybetty91


    MinaBernt: Ja, efter mycket googlande har jag också läst det. Jag har också skrivit till kliniken och frågat🙃
    Jag har fortfarande molande värk och nu har det gått 8 dagar, så jag hoppas det är ett bra tecken 🙂
    För utifrån min tolkning på svaret jag fick så kan man känna den ?värken? ett par dagar efter, det har ju nu gått mer än ett par dagar och det är 10 dagar kvar till beräknad menstruation. Jag har inte haft nåt uppehåll med den molande värken så jag vill inte tro det är mensvärk 🥲
    Hoppas så innerligt att det tar sig direkt för till varje försök måste jag spara upp 😔
    Hade också metallsmak i munnen i morse samt igår, jag vet inte om jag inbillar mig eftersom längtan är stor.
  • Syskonförsök

    Hur har det gått??🥰


    uglybetty91 skrev 2023-04-27 12:56:17 följande:
    //

    MinaBernt: Ja, efter mycket googlande har jag också läst det. Jag har också skrivit till kliniken och frågat🙃
    Jag har fortfarande molande värk och nu har det gått 8 dagar, så jag hoppas det är ett bra tecken 🙂
    För utifrån min tolkning på svaret jag fick så kan man känna den ?värken? ett par dagar efter, det har ju nu gått mer än ett par dagar och det är 10 dagar kvar till beräknad menstruation. Jag har inte haft nåt uppehåll med den molande värken så jag vill inte tro det är mensvärk 🥲
    Hoppas så innerligt att det tar sig direkt för till varje försök måste jag spara upp 😔
    Hade också metallsmak i munnen i morse samt igår, jag vet inte om jag inbillar mig eftersom längtan är stor.
  • uglybetty91


    Jag ska strax ta ett tidigt test mer, jag tog det här för några dagar sen men har svårt att tyda om det är positivt eller inte :)
    vad tror du?
Svar på tråden Insemination