• Ida98

    Hur vet man att man är gravid?

    Hej!  Jag och min sambo vi fösöker bli med barn. Jag är ÄL+13 och har testat 2 ggr båda är negativa, BIM -5. Men har molande värk i nedre delen av mage och stickade känsla och ibland har jag haft en värk som liknar mensvärk ingen mens har inte alls kommit och illamående till och från från ÄL+4 jag hade dessutom jättekänsliga bröstvårtor dem 4 första dagarna efter ÄL, kan det vara så att jag kanske är gravid ändå men har för lite hCG ännu i kroppen? Det är min första gång någonsin med sånt här så vet inte alls hur något ska kännas. Tacksam för svar

  • Svar på tråden Hur vet man att man är gravid?
  • Pimpinellan

    Embryot fäster tidigast 5 dagar efter äl så det är först efter det hcg bildas. Det tar ett tag att få mätbara nivåer och innan man får mätbara nivåer har man inga symptom. Så ditt illamående på äl+ 4 har absolut inget med en graviditet att göra.
    13 dagar efter äl är det inte alls alla gravida som får plus. Men menar du att du har 18 dagars lutealfas? Det är nämligen extremt ovanligt. Vänta nån dag till innan du testar igen.

  • yny

    Jag testade negativt på BIM -4 och positivt på BIM +1. Båda gångerna med CB digitalt ultratidigt. Så för mig var det helt enkelt för tidigt första gången jag testade :) 

Svar på tråden Hur vet man att man är gravid?