• Hemma man

    Hur tänker ni som är/varit otrogna och förnekar det för partner som misstänker?!

    Undrar hur en person som utsätter nån för otrohet.
    Och man frågar för man märker nått är fel.
    I mitt fall,vart jag anklagad för att vara en svartsjuk jävel.
    Sen när sanningen kommer fram.
    Försökte hon förneka det ändå.
    Jag skulle aldrig vara otrogen,det förstår du väll.
    Samtidigt sätter press,pallar inte me du är svartsjuk.
    Du förstår väll det påverkar hela familjen negativt.
    Om du forsätter så hära,då orkar jag inte mer.med en tår i ögat.
    Så var tvungen skaffa bevis.
    Först då bröt hon ihop och sa sanningen.
    I allafall det jag hade bevis på.

    Varför förnekar man det.
    Försöker skylla på sin partner.
    Att det är dom som gör fel?

  • Svar på tråden Hur tänker ni som är/varit otrogna och förnekar det för partner som misstänker?!
  • Fjäril kär

    Som med allt annat här i livet som är antingen olagligt eller omoraliskt eller rent av oetiskt så försöker man hela tiden hitta alla tänkbara skäl till att rättfärdiga det man gör så länge det fungerar. Man är helt enkelt inte beredd på att ta konsekvenserna av sina val och då försöker man hitta nån form av "jag hade inget val"... Typ.. Min fru tvingar mig att vara otrogen då hon inte vill ha sex och inte vill skiljas.... 

  • Anonym (Nej)

    Har aldrig förnekat att jag varit otrogen, Tror de flesta inser hur idiotiskt det skulle vara. Inte har jag skyllt på någon annan heller. Varför skulle man göra det?

    I mitt fall var det en väg ut ur förhållandet.

  • Anonym (sådär)
    Anonym (Nej) skrev 2023-05-01 13:33:26 följande:

    Har aldrig förnekat att jag varit otrogen, Tror de flesta inser hur idiotiskt det skulle vara. Inte har jag skyllt på någon annan heller. Varför skulle man göra det?

    I mitt fall var det en väg ut ur förhållandet.


    Och ändå verkar de flesta göra precis så?
  • Anonym (B)
    Anonym (Nej) skrev 2023-05-01 13:33:26 följande:

    I mitt fall var det en väg ut ur förhållandet.


    Jag har så svårt att förstå hur man resonerar där.

    "Jag är trött på min partner. Nu sårar jag h*n så mycket jag kan innan jag drar."
  • Anonym (sådär)

    Som svar på TS fråga:

    1) För att man vet vilka konsekvenser det kommer få och då försöker man neka in i det sista och hoppas kunna snacka sig ur skiten så man slipper ta konsekvenserna eller mildra dem så gott det går.

    2) Många har ju intalat sig själva en massa BS som de börjat tro på och rätt vad det är så spricker bubblan och alla fina ursäkter och "förklaringar" visar sig vara totalt värdelösa och då har man svårt att hantera det.

    3) För att man inte vill se sig själv som falsk, feg och lögnaktig och gör vad som helst för att försvara sin självbild. 

  • Anonym (sådär)
    Anonym (B) skrev 2023-05-08 10:25:38 följande:
    Jag har så svårt att förstå hur man resonerar där.

    "Jag är trött på min partner. Nu sårar jag h*n så mycket jag kan innan jag drar."
    Undrar jag med... 
  • Anonym (FYI)
    Anonym (B) skrev 2023-05-08 10:25:38 följande:
    Jag har så svårt att förstå hur man resonerar där.

    "Jag är trött på min partner. Nu sårar jag h*n så mycket jag kan innan jag drar."
    Fattar inte jag heller. Såå korkatKräks
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Nej)
    Anonym (B) skrev 2023-05-08 10:25:38 följande:
    Jag har så svårt att förstå hur man resonerar där.

    "Jag är trött på min partner. Nu sårar jag h*n så mycket jag kan innan jag drar."
    När känslorna är borta och ens partner vägrar att inse att relationen är död.

    När partnern inte vill bli av med sin marktjänst.

    När ens självförtroende pendlar runt noll.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (I) skrev 2023-05-10 19:38:10 följande:
    Hur många gånger har du varit otrogen och när och hur kom du fram till dessa insikter om dig själv? Fortsätter du försvara din självbild så nu eller var det förr?
    Jag kom fram till dessa fantastiska insikter genom noggranna observationer av mitt otrogna ex och alla hennes patetiska ursäkter och bortförklaringar Flört

    Min självbild är intakt för så vitt jag vet har jag inte betett mig på ett sätt som strider mot den jag vill vara. Hur står det till med din?
Svar på tråden Hur tänker ni som är/varit otrogna och förnekar det för partner som misstänker?!