• FilippaBark54321

    Välja kön på sitt barn

    Jag har en stor längtan efter att få en (eller flera) flickor. Jag har läst igenom gamla trådar på temat och funderar på hur mycket av informationen som gäller idag. 


    Jag har förstått att man kan göra PGD närmast på Cypern, Grekland eller Tjeckien, men att det också fanns några andra europeiska alternativ som lockade mig mindre, typ Turkiet. 
    har någon gjort PGD och har klinik/upplägg att rekommendera? Känner någon till gynekolog i Östergötland, Södermanland eller Stockholm som kan vara behjälplig med behandling och undersökningar? Måste man sövas under äggplock (jag avskräcks av det).

    undrar också om Microsorting. ör det bara USA som gäller eller finns andra alternativ på närmare håll? 


    tacksam för råd och stöttning under processen. 

  • Svar på tråden Välja kön på sitt barn
  • Anonym (Google is your friend)

    Såvitt jag vet sövs man inte under äggplock.

    Du kan googla på microsorting så hittar du de länder som sysslar med sånt. Misstänker att det kostar en bra slant det med.

    Varför denna hets kring att ha flickor? Varför inte vara nöjd med det/de barn man får?

    Känns det verkligen värt att spendera dessa enorma summor som behövs för att försäkra sig om att man får en flicka? Hittade prislapp för PGD, ca 60 000:- och det är då bara för en omgång. Om den omgången inte skulle resultera i ett barn och du måste göra om det en gång till så är det ytterligare 60 000:-.

  • RaYzLeR
    LottaBuljong skrev 2023-05-01 15:45:52 följande:

    Jag ville ha två pojkar men fick bara flickor till en början men du kan ju bara adoptera bort dem och behålla de du vill ha, jag fick äntligen mina små pojkar efter långt om länge och flickorna blev placerade i hem, det är oftast billigare också så och man slipper dyra behandlingar 


    Så du adopterade bort dina döttrar? Är du på riktigt?
  • Anonym (Google is your friend)
    RaYzLeR skrev 2023-05-01 16:50:50 följande:
    Så du adopterade bort dina döttrar? Är du på riktigt?
    Äh, personen trollar ju fattar du väl.
  • RaYzLeR
    Anonym (Google is your friend) skrev 2023-05-01 17:09:40 följande:
    Äh, personen trollar ju fattar du väl.
    Man får hoppas på det iallafall. Man kan aldrig veta så noga med Familjeliv! Glad
  • Anonym (Pojkmamma)

    Som mamma till pojkar gör såna här trådar mig bedrövad. Du anser att mina barn är sämre bara för att de är pojkar? 

  • Päregröd

    Vilket kön ditt barn föds med är ingen garanti för att barnet kommer trivas i könet det fötts med. Om du inte är beredd att älska ditt barn oavsett kön, så är du ännu inte redo att skaffa barn.

Svar på tråden Välja kön på sitt barn