• sam961

    Nidblödning?!

    Hej! 
    Lång historia kort men jag hade min senaste mens 25.4. Några dagar efter mensen hade jag vääldigt ont i brösten precis som före mensen. Nu 16 dagar sen första mensdagen jar jag fått blödning, väldigt lite några bloddroppar bara som syns på toapapper när jag torkar mig. Men det är väl för tidigt att ha nidblödning? 
    Dock läste jag att det är möjli att nidblödning kommer i vecka 2 elr 3. Kan tilläga att jag ich make försöker få barn i snart två år.. 

  • Svar på tråden Nidblödning?!
  • Anonym (Tyvärr)

    Nidblödning kommer ju till följd av att ägget fäster, så när du hade senaste mensen är helt irrelevant - det är när du hade ägglossning som är det intressanta. När hade du ägglossning? Och hur bekräftades den? Och lång cykel har du? 


    Att ha ont i brösten någon dag efter mens är inget som kan kopplas till en graviditet, då man helt enkelt varken blir gravid så snabbt efter mens och än mindre hinner känna några symptom så snart. 


     

  • Anonym (I)

    Min nidblödning kom 19 och 21 dagar efter mens. 7 och 9 dar efter ÄL.
    Så jag skulle säga att om ÄL var runt den 4/5 så kan det vara nidblödning.
    min nidblödning var som en lite rosa eller rosabrun flytning. 


    (jag plussade tydligt 4 dagar efter första nidblödningen.)

  • sam961

    Jag vet inte när jag hade ägglossning, hade inte koll på det. Min menscykel varierar mellan 28-33 dagar. 

  • Anonym (I)
    sam961 skrev 2023-05-12 14:10:00 följande:

    Jag vet inte när jag hade ägglossning, hade inte koll på det. Min menscykel varierar mellan 28-33 dagar. 


    Då låter det ju som att du inte hade ÄL där utan snarare från ca den 7-13/5, hade du den 7e så skulle det ju kunna vara en nidblödning om ägget fäste snabbt. Du får helt enkelt vänta och se. 


    Ett tips är att tempa, då får du bra koll på när ÄL varit och kan sen planera vilka dagar som är bra att ligga på.

  • sam961


    Jag har kalender som jag brukar följa med men senaste menscykel var jela 36 dagar lång så litar inte på dek den här månade. Jag gjort ett test idag och så ser det ut
  • Anonym (Ägget)

    Äl räknas som v.2+0 och embryot fäster som tidigast 5 dagar efter äl. Med tanke på att du brukar ha lite längre cykler låter det snarare som du fått en äl-blödning nu dag 16.
    Har ni gjort en fertilitetsutredning med tanke på att ni försökt så pass länge?

  • sam961

    Jag gjorde ett äl test första dagen jag fick blödning och det var negativt. 

    Joo, vi ska börja med en insemination i augusti om int jag blir gravid tills dess.

  • Anonym (Ägget)
    sam961 skrev 2023-05-12 19:17:19 följande:

    Jag gjorde ett äl test första dagen jag fick blödning och det var negativt. 

    Joo, vi ska börja med en insemination i augusti om int jag blir gravid tills dess.


    Äl-test kan ju visa positivt upp till 2 dygn före äl sker så det kan ändå ha varit en äl-blödning. 
    De hittade inga fel under utredningen alltså? 
  • sam961

    Nej, inga fel hittade dom bara maken som hade lite färre spermier än normalt så det kan vara anledningen varför det tar längre för oss bara. 

Svar på tråden Nidblödning?!