• Steffe78

    Par med olika livstempon, prioriteringar och diagnosbarn

    Jag är tillsammans med en fantastisk person som jag älskar. Men känner att jag snart går under.
    Jag gör princip allt i hemmet. Lagar, mat, handlar, städar, skjutsar och hjälper hennes barn (båda med diagnoser) med läxorna. Förutom det så hjälper jag henne i princip varje dag med hennes fritidsaktiviteter. Jag gör ofta det tråkiga jobbet bakom så att hon får tid för de roliga delarna av sina fritidsaktiviteter.
    Jag jobbar heltid och hon jobbar halvtid så varje månad behöver jag skjuta till extra pengar till henne för att "hennes ekonomi ska gå ihop. 
    De få timmar i veckan som jag lägger på egentid så som träning, vidareutbildning eller prioriterar mina barn får jag ofta kritik för
    då rasar hela hennes Värld.
    Jag vet inte vad jag ska göra. Hon kämpar på i sitt tempo och prioriterar sina fritids sysselsättningar för att må bra. Det behövs eftersom hennes barn med olika diagnoser tar otroligt mycket energi från henne.
     
    Jag har ett annat tempo i livet och orkar, hinner göra mer "tråkiga" saker. Jag har alltid varit sådan för att få tid och ekonomi över för att göra "roliga" saker.
    Jag försöker bita ihop och kämpa men känner att jag bara faller djupare och djupare ned i någon form av likgiltighet. Det skulle vara
    så enkelt att bara stänga dörren och säga hejdå. Då skulle jag kunna må bra igen men samtidigt skulle jag må dåligt av att lämna henne
    i vad som kan beskrivas som helvetet på jorden.
  • Svar på tråden Par med olika livstempon, prioriteringar och diagnosbarn
  • Mrs Moneybags

    Vad är det som är så fantastiskt med henne? Att hon utnyttjar dig ekonomiskt? Att hon har två jobbiga barn som du måste ta hand om istället för att ta hand om dina egna? Att du måste göra allt i hemmet? Att du inte har tid för dig själv?

    Tycker dina barn också att hon är fantastisk? 

    Som du hör har jag inte haft så lätt att se det fantastiska i din berättelse och om det vore jag skulle jag gå vidare och sätta mina egna barn främst. 

  • Dexter dot com

    Hennes barn och hennes ekonomi är till 100% hennes ansvar och kan hon inte acceptera att du backar och prioriterar dina barn samt dina intressen får du helt enkelt inse att du utnyttjas och lämnar henne. Personligen hade jag blivit särbo om hon nu är så fantastiskt så du vill fortsätta ha en relation med henne. Då slipper du dra hela lasset själv i hemmet och ta ansvar för hennes barn och hennes ekonomi.

Svar på tråden Par med olika livstempon, prioriteringar och diagnosbarn