• Bella2023

    Finns det någon som har blivit med barn via IVF trots dålig äggkvalitet.

    Hej,

    Jag är 39 år och gjorde min första IVF-försök nyligen som resulterade i 15 ägg som plockades, varav 12 som befruktades men ingen som klarade sig för återföring. Jag blev helt förkrossad. Undrar ifall det finns ngn där ute som har varit med om samma men har fått bättre resultat i andra/tredje försöket och även lyckats bli med barn?

  • Svar på tråden Finns det någon som har blivit med barn via IVF trots dålig äggkvalitet.
  • smulan134

    Vi har haft samma resa, fått många ägg (15-18 st) varje gång och med hjälp av icsi fått majoriteten befruktade.  Sedan avstannar majoriteten i utvecklinge, oftast dag 2-5. Vi har fått återföring redan dag 2 av den anledningen. Dock blev vi gravida med ett guldägg, så det behövs ju ?bara? ett.. För oss hjälpte det att byta hormon, justera dosen och sen har jag ätit olika vitaminer och nu senast bidrottninggelékapslar. Ingen aning om det hjälper, men kändes värt att prova :)
     Vi gjorde första ivfen när jag var 34 år och andra omgången med syskonförsök när jag var 37-38 år (avslutade i juni-22).

Svar på tråden Finns det någon som har blivit med barn via IVF trots dålig äggkvalitet.