• Angie00

    Hur mycket uppmärksamhet får hunden?

    Ni som har medelstora hundar ca 20-25 kg. Hur mycket motion/uppmärksamhet/träning ger ni era hunder i snitt varje dag eller vecka? Var ärliga!

  • Svar på tråden Hur mycket uppmärksamhet får hunden?
  • Dexter dot com

    Min sällskapsras får ca 3 timmars motion per dag och lite enklare nosjobb. Tidigare hundar av arbetande raser har fått 3 timmars motion + 4-5 spår/lydnadspass i veckan. 

  • Anonym (Juno)

    Mina hundar får en timme som är bara deras för motion och träning och utomhuslek med mig.

    Sedan är de med hela dagen.Vi promenerar med barnen till skolan och de kommer sedan med mig på jobb. De har fri tillgång till trädgården från mitt kontor och de kan leka med varandra och vara med i gemenskapen. De får någon aktivitetsleksak med mat/godis i, lägger kanske ut något godisspår eller tränar några trick, men mest slappar de och tar det lugnt under arbetsdagen. Efter jobb promenerar vi och hämtar barnen. De flesta dagar blir det även att de leker med barnen i trädgården och att vi antingen följer någon till deras fritidsaktivitet eller tar en promenad till på kvällen.

Svar på tråden Hur mycket uppmärksamhet får hunden?