Inlägg från: Anonym (Jo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jo)

    Känner mig förföljd och aldrig får man någon ro heller..

    Jo, en utredning kan starta hur som helst men om den leder till oro på andra plan tar soc utredningen åt det hållet, så klart.

    Kan du be någon vettig person föra din talan, någon som känner dig och som du kan förklara dig bättre inför?

  • Anonym (Jo)
    Clueless4 skrev 2023-05-22 19:45:39 följande:

    Om inte Nätverket lyckades förklara min personlighet varför ska någon annan lyckas?
    SÅ alltså en orosanmälan av många på Xet ska alltså lagligt skiftas mot mig, jag har själv haft en orosanmälan på mig men de var länge sedan och den är åtgärdad sen länge, jag fick alltså en Xet massor, men bara för att jag går emot normen då som man ska jag bli jagad??
    Har hela Socialen gått och blivit medlem i Toxic feminism då?


    Det där förklarar exakt varför de kastar blickarna mot dig också. Man blir inte jagad för att man går emot normen utan för att det finns en oro för barns bästa. Vad ditt ex gör eller får för följder har inte med dig att göra.
  • Anonym (Jo)
    Clueless4 skrev 2023-05-22 20:50:01 följande:
    """Vad ditt ex gör eller får för följder har inte med dig att göra."""

    Varför får jag då en övergång av hennes orosanmälningar mot mig istället????????????????????????????????????????????

    Min orosanmälan är klar, för länge sen den oron är borta.. den finns inte idag. jag har numera Dörrkedja på lägenhetsdörren som han inte når.. 
    Fast det är ju inte den gamla orsaken som gör att du blir utredd, den situationen är ju klar. De utreder nuläget, NU. Det är inte så att de tar orosanmälan från ditt ex och lägger på dig, det är två olika processer.
  • Anonym (Jo)
    Clueless4 skrev 2023-05-22 21:56:42 följande:

    Men det är PRECIS vad dom har gjort, jag har aldrig fått klartecken om att hennes utredning är avslutad, den flyttades till en utredning av mig helt utan orsak bara för att hon stormade iväg på vårat sista möte och sen slutade svara Socialen via mail, mobil eller sms. vet ej om hon ens är kvar i landet. men jag kan garantera att den utredning riktades istället mot mig.


    Du är nu barnets/barnens primära förälder så situationen behöver hanteras av dig. Om du inte kan hantera situationen så behöver även ditt föräldraskap utredas.
  • Anonym (Jo)
    Clueless4 skrev 2023-05-22 22:09:37 följande:

    Bara då för att jag inte öppet visar känslor???

    Bara för att dom aktivt snackar med överdrivet fånigt överhetssvenska från
    nå socionomprogram på nåt jäkla universitet/ högskola??

    Snacka för fasen vanlig hederlig svenska så en vanlig "dödlig" förstår 😡


    Eeeeh nej men kanske för det första pga din attityd. Det är inte frågan om att visa känslor, det klarar du tydligen utmärkt, utan om att "fatta" situationens allvar, t ex. Att "fatta" vilka insatser som behövs för barnets/barnens del. Och så vidare.
  • Anonym (Jo)
    Clueless4 skrev 2023-05-22 22:47:09 följande:

    Jag har fått sagt till mig AV DOM, att be är min brist att visa känslor som dom "har" en bestående oro.

    Har aldrig varit näsvis eller haft taskig attityd mot dom, de dom inte hört något om när jag är hemma eller snackar med kompisar bakom Socialens rygg har dom inget ont utav.
    Jag har ALLTID varit tillmötesgående förutom när dom ringde förra veckan och frågade om jag godkände att mitt barn skulle placeras i ett familjehem.
    De vägrade jag och de tyckte dom alltså inte om, Vilken normalt funtad förälder skulle sagt ja till en sådan fråga??????


    Aha, ja de oroar sig så klart för hur ditt samspel med barnet/barnen fungerar då.

    Joo men kan barnet bo hos dig då? Hur skulle det fungera? Om de inte anser att du är lämplig att ta hand om barnet men säger nej till familjehem så brister du dessutom i insikt förutom de redan befintliga bristerna. En förälder som inser barnets behov säger ja. (Eller de som är rädda att soc ska tvångsomhänderta barnet om man säger nej.)
  • Anonym (Jo)
    Clueless4 skrev 2023-05-22 23:08:15 följande:

    Om dom verkligen tycker att jag har brister att jag inte kan ta hand om ett barn, kan dom ju lika bra yrka på tvångssterilisering...
    Dom har alltså tänkt att jag ska då tvingas träffa och prata med dessa föräldrar i familjehemmet för bl a umgänge, de kan ju lika finnas en chans om att de familjehemmet är min arbetsgivare jag hade från 2005-2015. hemska tanke!!


    Det är möjligt att det är övervakat umgänget, men det tyder på en rätt stor oro från soc sida om det skulle vara så.
  • Anonym (Jo)
    Clueless4 skrev 2023-05-23 00:06:17 följande:

    Jag tycker inte om dom, både arbetsgivare och hans fru var otrevliga och jag tänker inte yttra mig mer ingående.

    Mina brister är enligt dom att jag visar inga känslor och de skadar mitt barn i längden. har inte visat så mycket känslor sen liten heller, de kan morsan intyga.
    Jag har inte gått med om något annat boende, hade isf släppt mitt barn till dennes mamma  på heltid.


    Ja, de har rätt. Ditt barn får en otrygg anknytning om det känslomässiga samspelet inte fungerar. Vad din mamma säger är verkligen strunt samma här.

    Om barnet varken borde bo hos dig eller mamman så kvarstår bara soc omvårdnad.
  • Anonym (Jo)
    Clueless4 skrev 2023-05-23 19:59:23 följande:

    SÅ spelar alltså ingen roll vad jag än gör, dom vill alltså att jag gör en ren Red Dead Redemption 2??


    En vadå.....? Att du inte kan uttrycka känslor spelar ingen roll i ett forum men du måste åtminstone kunna uttrycka dig förståeligt.

    Och som svar, nej det spelar ingen roll vad du gör om ni båda två är olämpliga att ta hand om ett barn. Däremot kan man försöka förbättra de delar man kan påverka, om man någonsin vill ha tillbaka sitt barn.
  • Anonym (Jo)
    Clueless4 skrev 2023-05-23 20:15:51 följande:

    Ja absolut förbättra de man kan påverka, DE TAR FAN INTE EN KVART ÄNDRA PÅ ETT KÄNSLOBETEENDE MAN HAFT I ÖVER 40 ÅR?`????

    Har hela internet gått och blivit neandertalare..


    Det verkar som att soc tagit ett klokt beslut iaf.
  • Anonym (Jo)
    Clueless4 skrev 2023-05-23 20:27:46 följande:
    Jag får väl ändå ventilera hur fan jag vill på nätet,??? ELLER??
    Varför ska vissa bara få gräddfilsbeteende online??

    Kan vi lika bra lägga ner hela skiten
    Du verkar ju inte balanserad direkt.
  • Anonym (Jo)

    Som sagt var........ Jobba lite med dig själv ska du se att det blir bättre.

  • Anonym (Jo)
    Clueless4 skrev 2023-05-25 14:14:30 följande:

    Hoppas att socialen tyckte om mina synpunkter.. med tanke den jättefina tidsfristen (tidsbristen).
    Valde jag att stoppa mina synpunkter i en plastmapp och sen in i kuvertet som utredningen kom i och åkte sen på morgonen till jobbet och polyester limmade igen kuvertet, och istället för att använda normala 2% härdare, så använde jag 9%


    Ja med en sådan attityd får du garanterat behålla barnen.....
  • Anonym (Jo)
    Clueless4 skrev 2023-05-29 09:18:27 följande:

    Jobbar, och ligger ÖVER normen. Men blir ändå tält eller koja mitt i skogen. 

    Vad har min försegling med attityd att göra????
    De är ju dom som gav mig 11 timmar som jag ska sitta med och samtidigt bolla med vardagssysslor.
    Mänskligt? Skulle inte tro de.


    De fattar så klart att det är ditt passiv-aggressiva sätt att protestera! Det kommer att påverka deras syn på dig.
  • Anonym (Jo)
    Clueless4 skrev 2023-05-29 11:41:19 följande:

    Hur vill dom egentligen man ska vara då?? Hoppas dom inte har sin syn på föräldrar bara för att dom eventuellt bänkat alla avsnitt av Family Ties eller Little House On The Prairie.
    Isf bli jag skitsur...


    Balanserad, till exempel. En person som kan hantera sina känslor normalt. Sedan tillkommer så klart allt som har med ett barn att göra mer specifikt, det hänger ihop med grunden.
  • Anonym (Jo)
    Clueless4 skrev 2023-05-31 11:57:13 följande:

    Nu vill soc boka en hälsokontroll för min grabb som jag antar att det kommer att bli jag som ska betala?


    Varför skulle man inte vilja att ens barn får en hälsokontroll?
  • Anonym (Jo)

    Varför vill de ha det förresten? Låter konstigt. Vad tror de är fel på honom?

Svar på tråden Känner mig förföljd och aldrig får man någon ro heller..