• Avajohansson

    Medicinsk abort

    Finns det nån här som haft rester kvar och behövt genomgå skrapning trots att gravtestet visat negativt? 


    är rejält orolig, gjorde abort för lite drygt en vecka sen. Blödningen avtog efter några dagar men kom tillbaka med råge. Blodklumpar och riktiga flodvågor med fårskt blod. det går lite i skov. jag har lite molvärk, ingen feber och mår bra i övrigt. Pratade med vårdpersonal som sa att jag kunde ta cyklo-f men att jag ska uppsöka akuten om jag får feber el dyl

    jag vill bara inte genomföra en medicinsk abort till eller skrapas.  Snälla dela era erfarenheter 

  • Svar på tråden Medicinsk abort
  • Maymom

    Ja blödningarna kan komma och gå lite efter medicinsk abort. jag blödde inget på en vecka under mitt ena och sen kom det tillbaka igen, efter 4-6 veckor bör det ha avstannat.
    Under mitt andra blödde jag kraftigt ett halvt dygn sen mer sparsamt, sen kom en stor klump 4 dar senare. Och sen blödde jag lite från och till i några veckor.
    Jag har inte behövts skrapas. 


    Fortsätt hålla koll på feber och hur du mår och sök hjälp om du blöder väldigt mycket, får feber eller blir väldigt matt. Drick blutsaft så du får i dig järn!

Svar på tråden Medicinsk abort