• Adelina80

    Störande grannar vad göra?

    Hej!
    Ja som rubriken lyder så har jag problem med störande grannar. Det är så att grannens barn leker med boll inomhus så att det dunkar och hörs även i hela min lägenhet, under flera veckors tid.. De har blivit tillsagda men hen nekar och påstår att ljudet ej kommer från dem, men vi delar vägg så jag hör tydligt att ljudet är från dem. De håller på under dagen och kvällen slutar med lekande typ vid 22.
    Störa av dunkande ljuden, då man ej får någon ro när man kommer hem, så vad kan man göra när det inte ens går att prata med personen då de nekar. Bor i en hyresrätt där de också har som regel att man måste visa hänsyn till grannarna oavsett tid på dygnet. Har ni tips på vad jag kan göra, kommer störningsjouren ta detta på allvar trots att klockan ej är 22?

  • Svar på tråden Störande grannar vad göra?
  • Anonym (E)

    Nej, störningsjouren kommer inte att åka ut för en boll......... Prata med hyresvärden.

  • Meddelande borttaget
  • Adelina80

    Tack för era svar. Jag ska prata med hyresvärden, vet att man är anonym, men vill hyresvärden ändå veta vem jag är liksom?

  • Anonym (E)
    Adelina80 skrev 2023-05-27 19:31:20 följande:

    Tack för era svar. Jag ska prata med hyresvärden, vet att man är anonym, men vill hyresvärden ändå veta vem jag är liksom?


    Klart du måste berätta vem du är om du ringer hyresvärden och klagar på en granne.
Svar på tråden Störande grannar vad göra?