• Mini700

    Hoppjerkan - byta jobb eller ej?

    Önskar kloka tankar och åsikter om min situation. 

    I närmare 10 år befann jag mig vid en arbetsplats som inte var hälsosam; vare sig för mig eller för andra och där diskriminering av kön, mobbning och trakasserier är mer regel än undantag. 


    Jag har aldrig sjukskrivit mig men idag står det tydligt att jag har sviter från de åren, i form av posttraumatisk stress. När jag dessutom har öppnat upp mig och varit ärlig om min situation - har det resulterat i att jag har blivit ännu mer utsatt? 

    Nu har jag blivit sådan att jag har väldigt lätt att erbjudas nya intervjuer och anställningar och det - kombinerat med mina negativa erfarenheter- har också medfört att jag har nyttjat mig av min provanställning till att just PROVA arbetsplatsen. Dvs att - märker jag minsta negativa i arbetsmiljön t ex konflikter el något som skulle likna svåra arbetsmiljöproblem, så byter jag arbetsgivare.. 

    problemet är bara att det har blivit några  byten ? Nu har jag varit på en arbetsplats i ca 6 månader. Chefen flaggade tidigt för konflikter i arbetsgruppen. Jag märkte inte av det så mycket i början och ville inte bli indragen .. men nu märks det mer och mer. 
    Inget samarbete, otydliga mål, ingen gemenskap i gruppen samtal, lunch, fika. Många som hellre arbetar hemifrån. Informella ledare som lägger över sina arbetsuppgifter på andra så att det blir en övermäktig arbetsbelastning? 
    I ärligheten namn har det börjat få mig att må väldigt dåligt över min situation, vilket jag har flaggat för min chef. Sover dåligt, konstant stressad, otydligheter .. mina trauman triggas och känslan av att vara otillräcklig och jag känner tecken på ångest .. 

    Nu är saken den att jag befinner mig i två andra processer ? och den ena är i sluttampen. Givetvis undrar de varför jag har bytt arbete så frekvent .. samtidigt önskar de gå vidare med mig. 
    Jag har svarat ärligt, mina skäl osv..


    Behöver hjälp med hur jag ska tänka. Byta eller ej? 

Svar på tråden Hoppjerkan - byta jobb eller ej?