• Myerino

    Fartkamera

    Hej, idag jag var på väg från Eskilstuna mot Arboga vägen var 100, jag körde 170 med mobilen i handen, på min sidan av vägen det fanns ingen fartkamera men det fanns en på andra sidan av vägen liks från Arboga till Eskilstuna Inte från Eskilstuna till Arboga, jag är osäker om jag såg en blix från kameran eller kan kameran ta bild på mig när den ligger på andra sidan av vägen? 

  • Svar på tråden Fartkamera
  • Kirenaj68
    Myerino skrev 2023-05-29 00:00:13 följande:
    Fartkamera

    Hej, idag jag var på väg från Eskilstuna mot Arboga vägen var 100, jag körde 170 med mobilen i handen, på min sidan av vägen det fanns ingen fartkamera men det fanns en på andra sidan av vägen liks från Arboga till Eskilstuna Inte från Eskilstuna till Arboga, jag är osäker om jag såg en blix från kameran eller kan kameran ta bild på mig när den ligger på andra sidan av vägen? 


    Någon författare kommer du aldrig att bli. 
  • Anonvm

    Jag hoppas verkligen kameran fotade dig, då det du beskriver är helt vansinnigt korkat beteende.
    Du är absolut inte lämpad att inneha körkort när du uppvisar sån grov nonchalans. 
    Hoppas innerligt att du blir av med kortet innan du kör ihjäl någon annan.

  • Mr Obvious

    För att du ska få fortkörningsböter måste det gå att känna igen ditt ansikte på bilden. Det går inte om bilden är tagen bakifrån med kameran som är på andra sidan vägen. Det är alltså bara om du får en blixt framifrån som du kan åka dit. Tydligen blixtrar de det ordentligt även på dagtid, så att man inte kan missa det. Jag har inte testat det själv.

  • Kirenaj68
    Myerino skrev 2023-05-29 00:22:14 följande:

    ☺️tänker inte bli, är ny i Sverige från Tyskland 


    Oavsett var du kommer ifrån. Vem fan kör 170 med en mobil i näven?
  • joffan

    Hoppas du förlorar körkortet!!! Sjukt dåligt omdöme och kass bilförare som kör i 170km/h med mobilen i näven dessutom... Ser hellre att du får ta ditt straff än att du kör ihjäl någon. 

Svar på tråden Fartkamera