Inlägg från: Anonym (Em) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Em)

    Konsert, S-holm, lördag, Parkera?

    Jag skulle ju helt klart ta bilen hela vägen, varför tänker du inte göra det?? I andra hand skulle jag ställa bilen i tex Ulriksdal eller Bergshamra och ta bussen sista biten. I sista hand skulle jag ta bilen till Rotebro eller Väsby, ställa bilen där på pendlarparkeringen, ta pendeln till ulriksdal och byta till bussen. Men ser faktiskt inte varför man skulle krångla till det så pass? 

  • Anonym (Em)
    Swedman skrev 2023-06-02 10:29:15 följande:

    Fick höra det på fikarasten. "Varför kör du inte hela vägen in?".....Jag kommer norrifrån så det passar nog säkert bra. Va enkelt det blev!


    Såg nu att åka från Uppsala går inte heller då det spårat ur nåt vid Arlanda. 


    Det funkar fint att åka från Uppsala, tåget tar bara en annan väg. Men vill man inte ta bilen hela vägen är det betydligt smidigare att ställa bilen på en av SL:s pendlarparkeringar (man svänger bara av motorvägen så är man där), det är billigare att parkera där, billigare tågbiljett och pendeln går oftare till Väsby än till Uppsala. 
  • Anonym (Em)

    Trafiken en lördag kväll behöver du inte oroa dig för. Den flyter nog på bättre än vad pendeln gör :) Man kan verkligen inte lita på pendeln just nu. Så ta bilen :) 

Svar på tråden Konsert, S-holm, lördag, Parkera?