• Sva05

    Orolig för att min mamma har tarmcancer

    Hej!


     


    Jag är orolig för min mamma som ska göra en koloskopi i veckan. Hon har under en tid haft stora problem med förstoppning, ont i magen till och från, trötthet och blod i avföring. Läkarna gjorde en rektoskopi och kunde inte se något som var fel, de prover hon gjorde visade inget fel. För ett tag sedan hade hon magsår men det ska vara borta nu (de ska även kontrollera det vid samma tillfälle som koloskopin).


     


    Jag är bara så jäkla orolig att det ska vara tarmcancer, min morfar hade även det för ett par år sedan (han blev frisk). Jag är en person men många katastroftankar, tänker på de allra värsta scenarion. Även om läkaren sa att sannolikheten just nu är att det är något mindre allvarligt än cancer.


     


    Vet inte riktigt vad jag vill med detta inlägg, tror jag behöver skriva av mig, jag är så orolig att jag inte kan tänka på något annat, vet inte ens hur jag ska kunna jobba i veckan. 


     


    Är det någon annan som har erfarenhet av koloskopi och vad man eventuellt kan hitta annat än cancer?


  • Svar på tråden Orolig för att min mamma har tarmcancer
  • Ruter

    Kan tex vara inflammerade tarmfickor. Det kan man också få smärtor och förstoppning av. De ser man med koloskopi. Vanlig förstoppning bara? Förstoppning kan göra fruktansvärt ont. 

Svar på tråden Orolig för att min mamma har tarmcancer