• Anonym (Kanskegravid?)

    BIM + 3

    Hej!


    Jag och min pojkvän har varit tillsammans i några månader nu. Vi använder alltid kondom. Min cykel är alltid väldigt regelbunden, brukar hålla sig rätt så exakt till 28 dagar, någon enstaka gång har det varit på 26 dagar, som mest 29 dagar. Nu är jag på dag 31 och ingen mens i sikte, jag brukar känna av innan att mensen är på gång, känna av min ägglossning genom att jag är mer sugen och även PMS som startar igång ca 7 dagar innan mens. Denna månaden har jag inte direkt känt av någonting. 


    Kan det vara en spermie som tagit sig igenom tro eller att min ägglossning helt enkelt inte kommit denna månad och därmed skjuts mensen fram? 


    Har blivit gravid en gång tidigare för några år sen, gjorde abort och kände då av smått illamående, huvudvärk och spända bröst där runt beräknad mens. 


    Kände för en vecka en liknande illamående och huvudvärk i 2 dagar, mina bröst är lite känsliga/"fyllda" men inte överdrivet. 


    Ska man gå och köpa sig ett test eller ha is i magen 2 dagar till? 

  • Svar på tråden BIM + 3
  • Anonym (Kanskegravid?)
    Anonym (Nell) skrev 2023-06-27 18:41:51 följande:

    Hur gick det TS?🙂


    Mensen kom 5 dagar sent, vilket aldrig hänt innan. Men blev glad över att den kom. Får se om den kommer i tid denna månad eller hur det går. Tungan ute
Svar på tråden BIM + 3