• Anonym (MA)

    Blödning efteråt

    Hej, det är så att jag genomgick en hemabort i förrgår. Ganska lugn abort och jag sov igenom nästan allt förutom då jag sprang till toaletten för att klumparna ville ut. Sen självklart kändes det men inte värre än en vanlig mensvärk. 
    Nu 2 dagar efter så har det kommit max 3 droppar blod totalt.
    Jag var förberedd på att det skulle vara som en riklig mens nu i några dagar/veckor. 
    Jag blev tillsagd att börja med nya ppiller dagen efter aborten vilket jag även gjorde. Är det normalt att knappt blöda efteråt eller kan det vara så att aborten inte blev helt färdig eller kan det bero på något annat. 
    Jag lider av katastroftankar och vill alltid tro det värsta. 
    Har någon annan varit med om liknande? 

  • Svar på tråden Blödning efteråt
  • AnAnonyyyyyyym

    Hmmm. Jag kan inte relatera till det så jag vet inte angående det.
    jag blödde 6 månader konstant efter min andra abort.
    Rådfråga med 1177 eller ring vårdcentral och kolla. Det bästa är att få svar av någon kunnig.
    lycka till tjejen!!

  • Anonym (Anonym)

    Jag gjorde en hemmabort i onsdags. Jag började blöda lite efter dem sista tabletterna jag förde upp.


    Det mesta som kom var när jag satt ner på toaletten då droppade det blod. Dag 2 droppade det lite blod hade kunnat klara mig med trosskydd, jag hade en del sammandragningar.
    Idag var det lite trådigt men betydligt mindre blod.

    Ringde gyn i morse och dem ville att jag skulle komma in för en undersökning. Då dem förväntat sig att jag skulle blöda mer än en vanlig mens. Och gärna lite klumpar, vilket jag inte gjort.
    väl där en ny undersökning, där ser man att det finns lite rester kvar. Och en ny behandling med tre tabletter ges. För att det sista ska komma ut. 


    har inte börjat blöda på nytt riktigt ännu.
    men inga återbesöks behövdes?
    resten tar kroppen hand om..
    konstigt nog hade ju en del kommit ut, fast jag inte har fått ut en ända klump.

Svar på tråden Blödning efteråt