• vcent

    Får aldrig mina räkningar i brevlådan, kivra eller mejl

    de senaste månaderna har jag fått jaga nästan alla ställen jag ska ha räkningar från då det varken trillat ner något i brevlådan, på kivra eller i mejlen (ja jag har kollat skräpposten). 

    Jag efterfrågar att antingen få en ny räkning hemskickad eller få alla uppgifter över telefon så att jag kan betala mina räkningar.. när dom skickar ut en ny räkning så får jag inte den heller men helt plötsligt får jag en påminnelse.. det har även hänt efter att jag betalat direkt med uppgifter över telefon? tänkte ju att jag hade betalat räkningen innan förfallodatum så jag slängde påminnelsen? efter en vecka kom det en ny? då började jag undra och ringde därför igen, men tydligen var allt i sin ordning? sen kom inkasso? ja nu var jag ju tvungen att betala för att inte hamna på krono.. ringde igen och då säger dom att jag inte hade betalat? men jo det har jag.. två gånger dessutom och nu vill jag ha pengar tillbaka. 


    att pappersräkningar inte kommer fram är ju inget konstigt eftersom postnord fakkar upp det hela tiden och skickar paket till fel adresser och namn och post till fel ände av landet osv? men att varken kivra eller mejlen funkar?!? Och varför är det bara påminnelserna som kommer fram?!? Påminnelser på redan betalda fakturor dessutom. jag har aldrig i hela mitt liv betalat en faktura för sent.

    någon mer som råkar ut för detta?!? Eller är det bara mig det bråkar för? 

  • Svar på tråden Får aldrig mina räkningar i brevlådan, kivra eller mejl
  • Anonym (Hmm)

    Du verkar otursförföljd! Du har så klart dubbelkollat att de har rätt mail, adress osv? Du har inte flyttat nyligen? Konstigt!

  • Anonym (seya)

    Är väl någon som jävlas lite med dej efter att ha kommit över dina uppgifter.
    Eftersom du betalar räkningar över telefon lär ju hur många som helst ha tillräcklig tillgång till dom.

  • Citronella

    Lägg allt på autogiro eller e-faktura istället. Det enda jag betalar via mejl eller kivra är eventuell kvarskatt och om jag beställt något på faktura. Det är lätt att kolla om du redan har betalat räkningen. 

  • vcent
    Anonym (Hmm) skrev 2023-06-20 17:59:06 följande:

    Du verkar otursförföljd! Du har så klart dubbelkollat att de har rätt mail, adress osv? Du har inte flyttat nyligen? Konstigt!


    Ganska uppenbart att dem har rätt uppgifter eftersom det kommer fram påminnelser och självklart har jag ju även kollat det. flyttade senast för 5 år sedan
  • vcent
    Anonym (seya) skrev 2023-06-20 17:59:26 följande:

    Är väl någon som jävlas lite med dej efter att ha kommit över dina uppgifter.
    Eftersom du betalar räkningar över telefon lär ju hur många som helst ha tillräcklig tillgång till dom.


    Läs vad jag skrivit? att jag betalar räkningar över telefon har du hittat på. Att jag däremot sökt upp företagen som inte kommit räkningar ifrån är en helt annan sak. 
  • Anonym (000)
    vcent skrev 2023-07-03 07:31:52 följande:
    Läs vad jag skrivit? att jag betalar räkningar över telefon har du hittat på. Att jag däremot sökt upp företagen som inte kommit räkningar ifrån är en helt annan sak. 
    Du skrev så här - det var nog det som personen tolkade som at du betalat över telefon:
    det har även hänt efter att jag betalat direkt med uppgifter över telefon? 
Svar på tråden Får aldrig mina räkningar i brevlådan, kivra eller mejl