• Hönan81

    Ni med flera missfall i bagaget

    När kunde ni börja slappna o njuta av er nya gravidetet? Fick ni ert mirakel till sist?
    Nu är jag gravid i v6. Hade börjar ge upp o tro min biologiska klocka hade tickat färdigt (41år). Haft 4 missfall i v5-8 på 2 år. Miste min ängel i v34 pga covid 2021. 
    Har inte äns berättat för min man att vi är gravida igen, orkar inte se honom besviken igen om det inte vill stanna kvar. Såå dumt jag vet, men vill vänta 2-3 veckor till innan jag säger nåt. Det som talar för denna gravidetet är att gravtesten är super starka o Tillomed fått 3+ cb o det har jag inte fått tidigare.

  • Svar på tråden Ni med flera missfall i bagaget
  • Maymom

    Är gravid i v19 efter två ma förra året där det ena upptäcktes vid kub. (40 år)


    har rul nästa vecka, hoppas jag kan slappna av efter det😅
    känns lite bättre efter varje ul. Fick göra ett i v10 och sen kub runt v13.

  • GravidTillSlut

    Hejsan! Vi har försökt bli gravida i 7 år. Genomgått ivf med flera missfall och missed abortion. Precis som du beskriver så fick jag 3+ denna gång. Har jag inte fått vid mina missfall utan det har avstannat på 2-3 veckor på clearblue. Det fick mig att slappna av mer att få 3+. Nu har vi varit på två ultraljud och ser att den utvecklas fint. Det har fått mig att slappna av trots att vi bara är i v 11. Men nu har jag tagit NIPT och börjar känna en del oro igen i väntan på svaret 🙈

  • Jaybeee

    Haft flera missfall i rad. 6 stycken tror jag det var. Ett upptäcktes på KUB så mellan första ultraljudet i v8 då man såg hjärtat och KUB var det extremt jobbigt. Efter bra resultat på KUB kändes det lite bättre men var fortfarande jobbigt fram till RUL. Efter det släppte det i några veckor. Men sen när man börjat känna ordentliga fosterrörelser och dom uteblev under många timmar blev det jobbigt igen. Nojade hela tiden jag inte känt bebis på ett tag. Svårt att slappna av och njuta av graviditeten tyvärr. Men ut kom hon tillslut, frisk och kry.

    I början när hon var nyfödd var det också svårt att slappna av. Men nu när hon är 10 månader är jag inte alls orolig längre. 

Svar på tråden Ni med flera missfall i bagaget