• idisb

    Ovanligt med biverkningar vaccin?

    Har läst en hel del trådar att de flesta barnen inte reagerar på vaccin. 
    Mina har blivit jätte dåliga. Hög feber, jätte slöa och haft jätte ont.
    Kom precis hem med lillen och han är totalt däckad! Har 4 barn och alla som sagt varit så dåliga. Är det så ovanligt?

    Sen funderar jag på varför man ger när de är så små? Absolut inget mot vaccin men känns tidigt. Gett alvedon men även läst att det kan försämra effekten o det känns inte bra

  • Svar på tråden Ovanligt med biverkningar vaccin?
  • Överste Senap

    Feber och liknande är en vanlig biverkan av många vaccin. Brukar gå över på nå dygn eller två. Vad är det för vaccin?

  • Spucks

    Det beror nog på barnet - min dotter har reagerat, efter MMR har hon haft 40° feber i fyra dagar. 
    Min son däremot har hitills inte reagerat på någon vaccin alls, inte det minsta. Jag var redan orolig att han är en non-responder, men barnläkaren lugnade mig.

  • idisb
    Överste Senap skrev 2023-06-27 19:42:26 följande:

    Feber och liknande är en vanlig biverkan av många vaccin. Brukar gå över på nå dygn eller två. Vad är det för vaccin?


    Vanliga d får vid 3 mån, ja jag tänkt det är normalt, även mina blivit väldigt sjuka. Men när jag sökte om det verkar det som de kan få lätt feber eller va trötta. Mina varit så sjuka så va värre än influensan.  Enda vaccin de ej reagerat på är covid
  • idisb
    Spucks skrev 2023-06-27 19:45:36 följande:

    Det beror nog på barnet - min dotter har reagerat, efter MMR har hon haft 40° feber i fyra dagar. 
    Min son däremot har hitills inte reagerat på någon vaccin alls, inte det minsta. Jag var redan orolig att han är en non-responder, men barnläkaren lugnade mig.


    Så olika ändå? Konstigt alla barnen här varit så dåliga. Så man undrar om det är värt det ibland,  fast vet ju det är det
Svar på tråden Ovanligt med biverkningar vaccin?