• Anonym3rrjrjsfs

    Äter inte innan alkohol

    Hej, Jag är en person som oftast inte äter på en hel dag innan jag ska festa.
    Detta är för att jag inte vågar kräkas upp maten jag skulle ha ätit under dagen.

    Jag har alltid varit lättpåverkad och förut när jag drack på fastande mage gick det alltd bra.

    Men nu för tiden kan jag knappt dricka något innan jag mår illa och kräks upp vatten/alkoholen efter flera timmar av illamående. 

    Många säger att det är för att jag ej äter innan jag dricker, men nu när jag har blivit så känslig mot alkohol vågar jag inte riskera att äta massa mat för att sedan spy upp det!! 

    Har någon bra tips för vad som funkar för er när ni vill ha en ike spy/illamående utgång?

  • Svar på tråden Äter inte innan alkohol
  • Billie38

    Om jag inte vill bli lätt full så äter jag en stor portion pasta innan (då tål jag mer).

    men annars kanske du ska ta och sluta dricka så pass mycket så du blir illamående och äta ordentligt innan.


     

  • Anonym3rrjrjsfs

    Konstig fråga kanske
    Men känner du att när du dricker normalt och ätit pastan innan mår bättre i illamående väg än om du inte skulle äta pastan? 

  • Anonym3rrjrjsfs
    Billie38 skrev 2023-07-11 01:00:21 följande:

    Om jag inte vill bli lätt full så äter jag en stor portion pasta innan (då tål jag mer).

    men annars kanske du ska ta och sluta dricka så pass mycket så du blir illamående och äta ordentligt innan.


    Konstig fråga kanske
    Men känner du att när du dricker normalt och ätit pastan innan mår bättre i illamående väg än om du inte skulle äta pastan? 


  • Billie38
    Anonym3rrjrjsfs skrev 2023-07-11 01:03:19 följande:

    Konstig fråga kanske
    Men känner du att när du dricker normalt och ätit pastan innan mår bättre i illamående väg än om du inte skulle äta pastan? 


    Illamåendet kommer ju bara om jag dricker för mycket och snabbt. Om jag har ötit ordentligt innan och dricker lugnt så blir jag inte illamående.

    det är inte konstigt om du blir illamående av alkohol på tom mage eller vid dålig kost. Kroppen reagerar ju med att vilja kräkas upp det som är dåligt istället för att processa det i jämn takt

    hur mycket har du druckit när du känner illamåendet?
  • Anonym3rrjrjsfs
    Billie38 skrev 2023-07-11 01:14:33 följande:
    Illamåendet kommer ju bara om jag dricker för mycket och snabbt. Om jag har ötit ordentligt innan och dricker lugnt så blir jag inte illamående.

    det är inte konstigt om du blir illamående av alkohol på tom mage eller vid dålig kost. Kroppen reagerar ju med att vilja kräkas upp det som är dåligt istället för att processa det i jämn takt

    hur mycket har du druckit när du känner illamåendet?
    Förut kunde jag dricka mer utan att må illa: 

    Sist drack jag en halv flaska vin ungefär 3 glas och en shot. Efter detta kände jag mig berusad på en nice nivå och behövde ej dricka mer, men 2 h efter kom illamåendet och spydde ungefär 4 h efter det. 
  • Billie38
    Anonym3rrjrjsfs skrev 2023-07-11 01:20:18 följande:
    Förut kunde jag dricka mer utan att må illa: 

    Sist drack jag en halv flaska vin ungefär 3 glas och en shot. Efter detta kände jag mig berusad på en nice nivå och behövde ej dricka mer, men 2 h efter kom illamåendet och spydde ungefär 4 h efter det. 
    Låter ju som du har en obalans i kroppen som gör att den inte orkar med att hantera alkoholen. Prova att äta innan och äta mer fel och kolhydratrik mat och håll dig till snällare alkohol och samma sak hela kvällen som vin, cider eller öl.
  • Anonym3rrjrjsfs
    Billie38 skrev 2023-07-11 01:31:12 följande:
    Låter ju som du har en obalans i kroppen som gör att den inte orkar med att hantera alkoholen. Prova att äta innan och äta mer fel och kolhydratrik mat och håll dig till snällare alkohol och samma sak hela kvällen som vin, cider eller öl.
    Ja ska absolut testa, 
    Inte kul att må illa varje utgång:( Tack för att du tog dig tiden att svara! 
  • monstretmonster
    Anonym3rrjrjsfs skrev 2023-07-11 01:33:16 följande:
    Ja ska absolut testa, 
    Inte kul att må illa varje utgång:( Tack för att du tog dig tiden att svara! 
    Hur gammal är du?
  • Agda90

    Om jag dricker en halv flaska vin och en shot vid en middag eller liknande så blir jag inte så dålig som du blir. Ät människa innan du dricker alkohol och är du rädd att du ska spy så drick inte så mycket!

  • rödnilla

    Det är lätt att jämför med när man var yngre men efter 26, har jag hört från flera, så tål man mindre och behöver lugna ner lite både när det gäller mängden och hur fort man dricker. 

Svar på tråden Äter inte innan alkohol