• Anonym (Gravid?)

    Är det positivt?

    Är detta test positivt?

    Bim +4 med cb testa tidigt, jag får inga utslag med andra tester.

  • Svar på tråden Är det positivt?
  • Anonym (S)
    Anonym (Gravid?) skrev 2023-07-13 13:12:21 följande:
    Är det positivt?

    Är detta test positivt?

    Bim +4 med cb testa tidigt, jag får inga utslag med andra tester.


    Nej, det är inte positivt. Om du är på Bim+4 skulle det vara ett tydligt streck, om du dessutom får negativt på andra tester så borde det vara självklart...
  • Anonym (Gravid?)
    Anonym (S) skrev 2023-07-13 14:34:33 följande:
    Nej, det är inte positivt. Om du är på Bim+4 skulle det vara ett tydligt streck, om du dessutom får negativt på andra tester så borde det vara självklart...
    Ok tack för svar :)

    så skönt, då kan jag släppa detta (helt oplanerat)

    Men den svaga blå linjen är då alltid =negativt?

    Bara hoppas mensen kommer för den brukar aldrig va sen. 
  • Anonym (Gravid?)

    Denna bild kanske det syns bättre på? 

  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Gravid?) skrev 2023-07-13 15:09:05 följande:
    Ok tack för svar :)

    så skönt, då kan jag släppa detta (helt oplanerat)

    Men den svaga blå linjen är då alltid =negativt?

    Bara hoppas mensen kommer för den brukar aldrig va sen. 
    Borde vara lugnt, men den sista bilden ser lurig ut. Är strecket blått, diffust men jämnt brett fast svagt? Eller smalt, ojämnt och gråaktigt? Det senare borde tyda på spökstreck. Ta ett till test i morgon för säkerhets skull?
  • svansmamman

    Testet är positivt, det kan jag säga med nästintill garanti och då är jag ändå av naturen skeptisk till just dessa tester. Däremot är min gissning att du hade ägglossning senare än du tror, alternativt att du fått ett MA (dvs fostret slutat utvecklats men kroppen inte förstått att det dött). Skulle du varit gravid med en normal graviditet, och varit på BIM+4, hade testet varit betydligt starkare positivt. Det är ju dessutom ett tidigt test du använt, så det gör det än mer tydligt att du inte lär vara på BIM+4. 

    Ta ett digitalt test med veckoindikator från clearblue istället så får du det svart på vitt. Jag hoppas att det reder ut sig för dig!

  • Anonym (Gravid?)
    svansmamman skrev 2023-07-14 14:47:22 följande:

    Testet är positivt, det kan jag säga med nästintill garanti och då är jag ändå av naturen skeptisk till just dessa tester. Däremot är min gissning att du hade ägglossning senare än du tror, alternativt att du fått ett MA (dvs fostret slutat utvecklats men kroppen inte förstått att det dött). Skulle du varit gravid med en normal graviditet, och varit på BIM+4, hade testet varit betydligt starkare positivt. Det är ju dessutom ett tidigt test du använt, så det gör det än mer tydligt att du inte lär vara på BIM+4. 

    Ta ett digitalt test med veckoindikator från clearblue istället så får du det svart på vitt. Jag hoppas att det reder ut sig för dig!


    Tack, ja det med ägglossningen låter ju logiskt. 

    Ska testa igen i morgon tänkte jag om jag fortfarande inte fått mens då.

    Men kunde inte dricka morgonkaffet i morse så jag tror definitivt att jag är gravid. (eller så inbillar jag mig) 
  • Emiz

    Tror också du kan vara gravid. Tycker mig se ett streck. Svagt. Ett streck ett streck oavsett hur starkt eller svagt det är. Som någon nämnde kan du haft ägglossning senare, du kan vara "låghormonare" dvs dröjer innan det visar starkt plus, kan vara avbruten graviditet och hormonet minskar. Tycker också att du ska ta ett clearblue digitalt med veckoindikator. Då är svaret tydligt och man slipper tolka streck. Det där med kaffet kan tyda på något. För mig dröjde det flera veckor innan jag spydde av kaffe men kan säkert vara olika. Berätta gärna hur det gick
     Kramis

  • svansmamman
    Emiz skrev 2023-07-16 00:27:35 följande:

    Tror också du kan vara gravid. Tycker mig se ett streck. Svagt. Ett streck ett streck oavsett hur starkt eller svagt det är. Som någon nämnde kan du haft ägglossning senare, du kan vara "låghormonare" dvs dröjer innan det visar starkt plus, kan vara avbruten graviditet och hormonet minskar. Tycker också att du ska ta ett clearblue digitalt med veckoindikator. Då är svaret tydligt och man slipper tolka streck. Det där med kaffet kan tyda på något. För mig dröjde det flera veckor innan jag spydde av kaffe men kan säkert vara olika. Berätta gärna hur det gick
     Kramis


    Jag vill bara flagga för att detta med ?låghormonare? är något av ett familjelivsfenomen. Om man inte har väldigt få dagar mellan ägglossning och BIM plussar man samma dag som mensen skulle ha kommit. Plussar man senare beror det på att ägglossningen inföll senare. Med tanke på att hormonerna börjar produceras direkt ägget fäster, och sedan fördubblas varannan dag, kan dagens gravtest detektera graviditeten vid BIM även om man skulle tillhöra skaran som har hormonnivåer i det lägre spannet. Halten hormon vecka för vecka skiljer sig mycket åt mellan gravida, men även lägstanivåerna är tillräckligt höga för att plussa vid BIM. ☺️
  • Emiz
    svansmamman skrev 2023-07-16 09:51:57 följande:
    Jag vill bara flagga för att detta med ?låghormonare? är något av ett familjelivsfenomen. Om man inte har väldigt få dagar mellan ägglossning och BIM plussar man samma dag som mensen skulle ha kommit. Plussar man senare beror det på att ägglossningen inföll senare. Med tanke på att hormonerna börjar produceras direkt ägget fäster, och sedan fördubblas varannan dag, kan dagens gravtest detektera graviditeten vid BIM även om man skulle tillhöra skaran som har hormonnivåer i det lägre spannet. Halten hormon vecka för vecka skiljer sig mycket åt mellan gravida, men även lägstanivåerna är tillräckligt höga för att plussa vid BIM. ☺️
    Ok då vet jag det. Har nämligen hört utanför familjeliv att en del inte producerar lika mycket hormon lika fort. Att en del kan plussa flera dagar efter bim. Detta har aldrig hänt mig så inget jag själv upplevt. Enda jag upplevt var att jag testade positivt med clearblue flera dagar innan BIM medan rfsu var helt blank även på bim och bim+1. 

    Min ägglossning var inte senare. Vart hos bm o är så som jag trott. Men just detta med låghormonare kan säkert vara något som inte stämmer. Att det kanske då snarare har med när ägglossningen skedde eller att testet är knas 🤷?♀️

    Har till och med läst galna historier om kvinnor som varit gravida trots negativa tester, dock oerhört ovanligt. Min poäng är i alla fall att ts kan vara gravid. Ej uteslutet
     Men jag tror också på det du säger i normalfallen då :)
  • Anonym (Gravid?)
    Anonym (hjsglfa) skrev 2023-07-16 02:03:14 följande:

    Please låt oss veta hur det gått, TS!


    Har gjort ett nytt rfsu test idag och ja det visar positivt tydligt. Så nog var det svaga testet positivt. 

    Återstår att se på ultraljud om Det är låga hormoner eller om det är sen ägglossning.

    Tack för alla kloka svar. 
  • Anonym (hjsglfa)
    Anonym (Gravid?) skrev 2023-07-17 20:36:40 följande:
    Har gjort ett nytt rfsu test idag och ja det visar positivt tydligt. Så nog var det svaga testet positivt. 

    Återstår att se på ultraljud om Det är låga hormoner eller om det är sen ägglossning.

    Tack för alla kloka svar. 
    Men åh! Stort grattis! Om det nu är detta du ville? 
Svar på tråden Är det positivt?