• Soltjej25

    Orkar inte mer

    Hej

    Jag har efter ett långt uppehåll börjat gå till tandläkaren.

    Prognosen var tråkig efter första undersökningen, en del hål, infektion i tandkött osv. 


    Alla hål är lagade men Nu till saken,
    hela min mun känns fruktansvärt sönder efter allt detta. Jag har kontstant ont, fått ett ojämnt bett efter fyllningarna och även fast dessa är nedslipade korrekt så är bettet helt galet. pga detta har jag svårt att tugga, jag har även ont i tänderna där fyllningarna är, dom känns ömma då bettet är konstigt.

    jag har en konstant brinnande känsla i munnen. mina framtänder spänner och känns som att dom ska ramla ur. 


    Jag vet inte vad jag ska göra. Tandläkaren hittar inga fel.

    jag ångrar att jag gick till tandläkaren. Hade inga problem innan som jag kände av. Nu i konstant smärta och obehag.

    Jag har dessutom spenderat ca 35.000kr på allt detta.

  • Svar på tråden Orkar inte mer
  • Anonym (...)
    Soltjej25 skrev 2023-07-13 13:19:20 följande:
    Orkar inte mer

    Hej

    Jag har efter ett långt uppehåll börjat gå till tandläkaren.

    Prognosen var tråkig efter första undersökningen, en del hål, infektion i tandkött osv. 


    Alla hål är lagade men Nu till saken,
    hela min mun känns fruktansvärt sönder efter allt detta. Jag har kontstant ont, fått ett ojämnt bett efter fyllningarna och även fast dessa är nedslipade korrekt så är bettet helt galet. pga detta har jag svårt att tugga, jag har även ont i tänderna där fyllningarna är, dom känns ömma då bettet är konstigt.

    jag har en konstant brinnande känsla i munnen. mina framtänder spänner och känns som att dom ska ramla ur. 


    Jag vet inte vad jag ska göra. Tandläkaren hittar inga fel.

    jag ångrar att jag gick till tandläkaren. Hade inga problem innan som jag kände av. Nu i konstant smärta och obehag.

    Jag har dessutom spenderat ca 35.000kr på allt detta.


    Går du till en privat tandläkare eller till Folktandvården?
    Det finns ju bättre och sämre tandläkare.
    Kanske ska du googla efter någon mottagning med bra omdöme?

    Jag har också ojämnt bett... beror på tandgnissling. Använder nu tandskydd så det ska minska slitningarna.

    Någon som jag lärde mig själv för sent är vikten av att borsta tillräckligt länge, minst två gånger om dagen, OCH att använda tandtråd. 

    Vet inte riktigt varför du känner att det är en brinnande känsla i munnen... men efter att man gjort ingrepp kan man väl ha det ett par dagar. Längre än så ska man ju inte känna av behandlingarna.

    Hur ser din tandborstningsrutin ut? 
Svar på tråden Orkar inte mer