• Anonym (Ledsen)

    Hur gör ni andra kvinnor

    Om eran man pojkvän eller sexpartner föreslår erbjuder pratar om någon sexuell grej som ni tidigare sagt nej, jag vill inte det.

    hur hanterar ni det

    och blir ni ledsna

  • Svar på tråden Hur gör ni andra kvinnor
  • Anonym (...)

    Om jag varit tydlig innan att det är något som är tvärnej så skulle jag fråga varför han tar upp det igen - har han inte lyssnat? 

    Om han tror att han ska kunna tjata till sig detta som jag verkligen inte vill skulle jag bli arg, och visa det tydligt.
    Jag skulle säga tex: "Tycker du det är trevligt att äta sand?" (svaret lär väl bli nej) "Så tycker jag om det du har tagit upp igen, trots att jag redan förut förklarat att det inte är något jag vill göra". 

    Eller: "Varför tjatar du? Tycker du inte att jag har rätt att bestämma över min egen kropp?" 

    Eller: "För varje gång du tjatar om detta, försvinner min kärlek/ömhet för dig/känslor/respekt lite grann" 

  • Anonym (Ann)

    Det har bara hänt 2 gånger och det var i olika förhållanden. Jag påminde om detta är verkligen inte något jag vill , eller blir avtänd av. Och sedan har jag inte behövt påminna om det.

  • Anonym (sweet dreams)

    Jag tycker det beror lite på.

    Handlar det om t.ex. att våga ha sex med lampan tänd (för att han tycker du är vacker och vill att du ska förstå att han tycker det) eller något lite mer extremt som att han vill bli pissad på?

    Att tjata är klart kontraproduktivt men det finns också saker som inte är onormala och som det kan vara rimligt att våga prova någon gång, enligt min personliga åsikt.

  • Anonym (Snöflinga)

    Haha vad är det för svaga personer som skulle bli ledsen för att personen frågar igen? :D Beroende på hur det görs kanske jag skulle bli irriterad, annars bara lugnt påminna om att jag inte är intresserad och aldrig kommer att bli av den saken så jag skulle uppskatta om han inte frågade mer.

  • Anonym (Man 35år)

    Hej fina trådskaparen.

    Du ska inte bli ledsen. Tvärtom, glad att han gillar sex med dig. Ta det positivt, och le i hans ansikte när du säger nej tack.

    Sedan tycker jag som Sweet Dreams säger, att det beror på vad han föreslår. Det är inget konstigt att man ber om något man drömmer om, och att man gör det flera gånger, på ett fint sätt (alltså inte tjata).

    Handlar det om en annorlunda sexställning eller att du skall kissa på honom under sex, så kan ni kanske komma överens om att ni gör det en gång bara. Det blir en kompromiss där han fått sin dröm uppfylld och du inte får frågan igen (förhoppningsvis..).

    Men hans förfrågan kanske är mer "radikal" (tex ha sex med andra åskådare) och då är det bara att säga vänligt men bestämt, "nej älskling!" eller "jag mår inte bra av det. Nej jag kan inte göra det".

    Lycka till!

  • Anonym (Slipper sådant)

    Jag slipper sådant. Då jag har PTSD från just krav/tjat/tvång om sådana grejer från tidigare relation så har jag en överenskommelse med min nuvarande pojkvän att jag är in charge över vårt sexliv. Inte dominans eller bdsm mer att jag leder han följer.

    Jag tar initiativ, bestämmer hur, vad, vart osv. I gengäld vet han att han kommer få sex i någon form både morgon och kväll och han får komma 2 ggr om dagen varje dag. Hade han orkat mer hade han fått mer. Jag är väldigt glad för detta och tacksam över att han ger mig hela sin sexualitet och litar på mig med den.

  • Anonym (g)
    Anonym (Man 35år) skrev 2023-07-15 15:50:21 följande:

    Hej fina trådskaparen.

    Du ska inte bli ledsen. Tvärtom, glad att han gillar sex med dig. Ta det positivt, och le i hans ansikte när du säger nej tack.


    holy shit
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Ann) skrev 2023-07-15 15:03:30 följande:

    Det har bara hänt 2 gånger och det var i olika förhållanden. Jag påminde om detta är verkligen inte något jag vill , eller blir avtänd av. Och sedan har jag inte behövt påminna om det.


    Varför behöver man påminna tror du.

    är det för att han glömt tror du verkligen att man glömmer? Jag hade aldrig glömt. Jag tycker det är väldigt viktigt. Att aldrig pressa någon om något sexuellt den personen känner inte känns bra och bestämt sig för är nej.
  • Anonym (F)

    En kort period i tonåren var jag ihop med en som höll på så. Skitjobbigt. Jag pressades hela tiden till att gå med på saker som jag egentligen inte ville. Sedan gjorde han slut och jag var ledsen i ett par dagar men insåg sedan hur skönt det var att vara fri igen. 

  • Anonym (Anna)

    Nej, jag blir inte ledsen. Jag tycker det är viktigt att kunna prata öppet om sex och fantasier.
    och att ge sin förklaring till varför man vill eller inte vill detta. Att bara säga nej (även om det ska respekteras till 100%) kan skapa frustration om man inte förklarar varför man känner så.


    Vet en pojkvän som ville testa en grej. Jag sa nej, han tycker det kändes tråkigt att jag förkastade det utan att ens vara intresserad av att testa om jag skulle kunna gilla det. Så vi pratade om det, varför han ville och vad han kände kring det och varför detta kändes obekvämt för mig. Varför jag inte ville ge det ett försök. Då förstod han min synvinkel och blev själv emot det, så det kom aldrig mer på tal. 

    Prata, prata, prata. Döm inte. Vi har alla olika sexuella preferenser 

  • Anonym (Kiv (kille 49))

    Jag tycker att det är bra att kunna prata om sex av olika slag. Och inte bara förkasta hela tiden heller. För tillslut så slutar man prata istället. Man kan snöa in sig på olika saker. Man kan lägga fram en sak spelar ingen roll om det kommer ifrån kvinna eller Man. Du får ett nej.  Du kan vänta ett tag och diskutera senare tillfälle så man kan få tänka på saken ett tag. Och senare gå med på saken. Eller det blir fortfarande nej. Det gjorde vi i allafall. Vi var väl inte dom extremaste heller. 

  • Anonym (h)

    Hade klargjort redan från början att jag har noll intresse för några motbjudande fetischer och att jag söker en partner med precis samma normala syn på sex som jag. Då behöver inte situationer som dessa uppstå alls. 

Svar på tråden Hur gör ni andra kvinnor