• 2kids

    Alltid ngt som känns fel.

    Hej.

    Någon mer som upplever att det alltid är ngt som stör i kroppen? Haft detta sååååå länge nu. Olika saker hela tiden som skapar obehag, återkommande saker som kommer och går. 


    Har även hälsoångest så mina reaktioner och analyser på de olika ?symtomen? gör det ännu värre. 


    Huvudvärk, domningar, värk, magproblem, förändrad mens/cykel, halsbekymmer, trött, obehag på olika ställen, kissar ofta?bara några exempel. Inte allt på en gång men det är nästan alltid ngt. Minns inte när jag hade en helt hundra välmående period senast. 


    Var sjukskriven förra året till stor del, de tog massa prover och iom utmattning så hade jag även då massa diffusa symtom. 


    Känslan blir att jag aldrig kan vara fullt ut lycklig, alltid bär på en oro. Detta är så fruktansvärt utmattande. Lever som i en dimma lite av det. Ibland kommer jag ur den för att ta luft typ, men är snabbt tillbaka. 

    De skulle utreda för fibromyalgi, har även reumatiska bekymmer ibland. Men det avstannades pga läkarbyte. 


    Någon mer som mår så här eller upplever liknande? Behöver ngn likasinnad känner jag. Få veta att jag inte är ensam om detta. 

  • Svar på tråden Alltid ngt som känns fel.
  • Anonym (---)

    Jag antar det hänger ihop med din hälsoångest egentligen? Liksom, du oroar dig och tänker mycket på det och då är det kanske inte så konstigt att man känner olika saker i kroppen? 
    Utbrändheten är ju också en sak som kan påverka en långt efter att man är friskförklarad (så var det för mig). 

    Det där med läkarbytet  får du ta tag i. Planerade insatser ska väl inte försvinna bara för att man byter läkare? 

  • TvillingmammaVästgöte

    Låter som stress och utmattning, jag har haft liknande. 


    Jag äter sen sex år tillbaka kosttillskott, och det har hjälpt mig.
    Ett alternativ är förstås extremt näringsrik mat. 


    Jag äter:
    Selen plus Q10 från Pharmanordic. Innan jag började med selen var jag ständigt förkyld och hade återkommande munherpes,selen är viktigt för immunförsvaret. Svensk standardkost ger inte tillräckligt med selen, om man inte äter mycket fisk och skaldjur, minst tre gånger i veckan.


    1 Berocca varje dag. Detta är ett kanonpiller jag inte klarar mig utan. Innehåller alla vitamin B, vitamin C, magnesium och zink. Zink är också viktigt för immunförsvaret. 


    Fiskolja Equazen , bra mot inflammation och bra för hud och hjärna. 


    Sen äter jag också mycket frukt för att få mycket vitamin C, vitamin C är jätteviktigt för allt i kroppen. Plus lite mandel och hasselnötter som ger vitamin E som också är viktigt , särskilt för hjärnan, eftersom vitamin E är fettlösligt och skyddar fettsyrorna i hjärnan och nervsystemet mot oxidation. 


    På vintern äter jag 76 mikrogram vitaminnD per dag, jag har testat mig fram till den nivån. Förr åt jag 20 mikrogram men då fick jag vinterdepressioner, 


    Om du inte vill,äta så mycket som jag, testa lightversionen med mycket frukt och gärna grönt plus en befogad om dagen! Testa ett par månader. 

  • TvillingmammaVästgöte
    TvillingmammaVästgöte skrev 2023-07-17 12:11:15 följande:

    Låter som stress och utmattning, jag har haft liknande. 


    Jag äter sen sex år tillbaka kosttillskott, och det har hjälpt mig.
    Ett alternativ är förstås extremt näringsrik mat. 


    Jag äter:
    Selen plus Q10 från Pharmanordic. Innan jag började med selen var jag ständigt förkyld och hade återkommande munherpes,selen är viktigt för immunförsvaret. Svensk standardkost ger inte tillräckligt med selen, om man inte äter mycket fisk och skaldjur, minst tre gånger i veckan.


    1 Berocca varje dag. Detta är ett kanonpiller jag inte klarar mig utan. Innehåller alla vitamin B, vitamin C, magnesium och zink. Zink är också viktigt för immunförsvaret. 


    Fiskolja Equazen , bra mot inflammation och bra för hud och hjärna. 


    Sen äter jag också mycket frukt för att få mycket vitamin C, vitamin C är jätteviktigt för allt i kroppen. Plus lite mandel och hasselnötter som ger vitamin E som också är viktigt , särskilt för hjärnan, eftersom vitamin E är fettlösligt och skyddar fettsyrorna i hjärnan och nervsystemet mot oxidation. 


    På vintern äter jag 76 mikrogram vitaminnD per dag, jag har testat mig fram till den nivån. Förr åt jag 20 mikrogram men då fick jag vinterdepressioner, 


    Om du inte vill,äta så mycket som jag, testa lightversionen med mycket frukt och gärna grönt plus en befogad om dagen! Testa ett par månader. 


    Plus en Berocca om dagen menar jag. Finns på Ica och på Apoteket.
Svar på tråden Alltid ngt som känns fel.