• Agdaa

    Kontantuttag på bank?

    Går det överhuvudtaget att göra längre med deras storebrorsfasoner?

  • Svar på tråden Kontantuttag på bank?
  • Räkan77

    Det går, men är lite krångligare än förr i tiden. Många kontor har inte kontanthantering och du kan behöva beställa ditt kontantuttag ett par dagar innan beroende på summan.

    Sen kan du nog även få frågor kring penningtvätt. 

  • Agdaa
    Räkan77 skrev 2023-07-19 16:07:03 följande:

    Det går, men är lite krångligare än förr i tiden. Många kontor har inte kontanthantering och du kan behöva beställa ditt kontantuttag ett par dagar innan beroende på summan.

    Sen kan du nog även få frågor kring penningtvätt. 


    Oj, bara för ett par tusen oxå? Det är ju lixom ingen skillnad mot att ta ut från en bankomat förutom att jag blivit av med mitt kort o inte hinner beställa nytt tills imorgon :(
  • Agdaa
    Överste Senap skrev 2023-07-19 16:20:55 följande:

    Vad menar du med storebrorsfasoner? 


    har du inte märkt att de ställer en massa frågor så fort du kontaktar en bank? Varför ska de lägga sig i vad du gör med dina pengar? Förr kunde man ta ut och sätta in som man ville men då har de ingen kontroll på hur du spenderar dina pengar. Varför tror du att de vill att vi ALLTID ska betala allt med kort?
  • Överste Senap
    Agdaa skrev 2023-07-19 18:19:44 följande:
    har du inte märkt att de ställer en massa frågor så fort du kontaktar en bank? Varför ska de lägga sig i vad du gör med dina pengar? Förr kunde man ta ut och sätta in som man ville men då har de ingen kontroll på hur du spenderar dina pengar. Varför tror du att de vill att vi ALLTID ska betala allt med kort?
    Med jämna mellanrum får jag svara på varifrån pengarna kommer och vad syftet med dem är. Bankerna frågar inte för att jävlas utan för att de enligt lag ska ha procedurer för att kunna upptäcka såväl som förhindra penningtvätt. Så har det varit i många år och har aldrig upplevt det som problematiskt.
  • Bejje
    Överste Senap skrev 2023-07-19 19:37:04 följande:
    Med jämna mellanrum får jag svara på varifrån pengarna kommer och vad syftet med dem är. Bankerna frågar inte för att jävlas utan för att de enligt lag ska ha procedurer för att kunna upptäcka såväl som förhindra penningtvätt. Så har det varit i många år och har aldrig upplevt det som problematiskt.
    Tycker dock dom överdriver det som fan!

    Åkte iväg på semester för några år sedan.
    Kom tillbaka och hade ett par tusen över som jag ville sätta in.
    tvåtusen är småpengar, det gör man av med på en mathandling ungefär.
    Ändå ställde de frågor om var pengar kom ifrån osv. Det är att gå lite väl långt om du frågar mig.

    Vore en sak om jag kom där med 70 000 och skull sätta in. Tycker inte dom borde fråga då heller, men om det är 70 000 upprepade gånger på kort tid så tycker jag det är lämpligt.

    Men småbelopp som 2000 kr och jag sätter typ in pengar en gång på flera års tid.
    Att dom ens bryr sig?
  • Agdaa
    Överste Senap skrev 2023-07-19 19:37:04 följande:
    Med jämna mellanrum får jag svara på varifrån pengarna kommer och vad syftet med dem är. Bankerna frågar inte för att jävlas utan för att de enligt lag ska ha procedurer för att kunna upptäcka såväl som förhindra penningtvätt. Så har det varit i många år och har aldrig upplevt det som problematiskt.
    kanske inte för att djävlas men definitivt djävulsskap och helt enligt agendan om du inte följt den så kolla upp Agenda 20/30
  • Agdaa
    Bejje skrev 2023-07-19 22:45:05 följande:
    Tycker dock dom överdriver det som fan!

    Åkte iväg på semester för några år sedan.
    Kom tillbaka och hade ett par tusen över som jag ville sätta in.
    tvåtusen är småpengar, det gör man av med på en mathandling ungefär.
    Ändå ställde de frågor om var pengar kom ifrån osv. Det är att gå lite väl långt om du frågar mig.

    Vore en sak om jag kom där med 70 000 och skull sätta in. Tycker inte dom borde fråga då heller, men om det är 70 000 upprepade gånger på kort tid så tycker jag det är lämpligt.

    Men småbelopp som 2000 kr och jag sätter typ in pengar en gång på flera års tid.
    Att dom ens bryr sig?
    Japp det är satanister som styr alla banker så de måste göra som storebror säger
  • Bejje
    frukostflingor skrev 2023-07-19 23:15:26 följande:

    Vem använder kontanter på 2000-talet? 😂 


    Oftast inte alls, men det händer t.ex. när man varit utomlands och kommit gem med pengar som inte använts.
Svar på tråden Kontantuttag på bank?