• PrettyTiedUp

    Gravid eller ej?



    Fick vad jag tror bör vara positivt imorse med babyplans tidiga test, skrev även i en annan tråd där fler trodde det kunde vara positivt.
    MEN, jag höll mig i sex timmar från att dricka och kissa (ätit har jag gjort) och testade sedan strax efter 14, men testet blev helt helt blankt. Kan spökstreck verkligen bli så tydliga? Och rosa dessutom?
    Är det som med LH-test att man måste testa en viss tidpunkt på dagen? Alltså morgon för graviditetstest.
    Någon som vet nåt?
    Bifogar bild från imorse.
  • Svar på tråden Gravid eller ej?
  • My871

    Hej! 


    jag har använt Babyplan både när jag blivit gravid och när jag inte blivit det Och båda gångerna har det visat tydliga men svaga streck före BIM. Jag har svårt att lita på dom pga det tydliga spökstrecket som jag fick, men det är ju svårt att säga hur det är i ditt fall. 


    det sägs ju att man helst ska testa med morgonurinen i början av en graviditet för det finns som mest hcg i den då efter en natts sömn. Jag har däremot alltid testat starkare på eftermiddagarna än på morgonen i mina graviditeter. Så det kanske kan skilja från person till person också. 


    jag håller tummarna för dig, för man ser ju ett tydligt streck på ditt test också Glad

  • PrettyTiedUp

    Tack för ditt svar My871!
    Jag testade med babyplan igen nu imorse och det var helt blankt :(. Tycker inte det borde kunna bli så starka spökstreck och dessutom rosa. 

  • My871
    PrettyTiedUp skrev 2023-08-01 06:52:49 följande:

    Tack för ditt svar My871!
    Jag testade med babyplan igen nu imorse och det var helt blankt :(. Tycker inte det borde kunna bli så starka spökstreck och dessutom rosa. 


    Så kände  jag också när jag fick mitt spökstreck. Eller så är det kemiska graviditeter för oss båda. I vilket fall så är det ju hemskt när man får upp hoppet så mycket. Jag håller tummarna för att du blir gravid snabbt Hjärta
Svar på tråden Gravid eller ej?