• Bambino18

    Falsk positiv cb?

    Hej! någon som vet om detta möjligtvis är ett falskt positivt? Fått neg på andra tester som RFSU osv. Födde barn för 8 veckor sedan och fick mensen efter 3-4, hade ägglossning i helgen (testade med ÄL stickor) och undrar nu om jag kan möjligtvis vara gravid. planerar inte aktivt för det men chansen finns då jag hade samlag innan/ efter ägglossning. 


    vet att det är för tidigt att testa med CB testen gör mig lite förvirrad!

  • Svar på tråden Falsk positiv cb?
  • Anonym (B)

    Det är jättevanligt att få falskt positivt på just detta test trots att det sägs att det är omöjligt. Även tydligare linje än den du visar tyvärr..

  • svansmamman

    Man kan inte få falskt positivt, däremot är just de där testerna väldigt kända för att ge streck som folk tar som positiva - fastän de inte är det. Jag vet inte om det är ljuset, men jag har svårt att bedöma hur dina tester ser ut. Du kan alltid ta ett digitalt ultratidigt test från cb, mig veterligen ska det vara lika känsligt som det manuella. Skulle det vara ett positivt streck på testet du tagit nu kommer alltså det digitala bekräfta det. 

  • Anonym (Hmm)

    Tror inte heller mycket på falska positiva test. Ett "falskt" positivt brukar snarare bero på en kemisk graviditet. 

    Det skulle inte heller gå ihop riktigt med när du hade mens och ägglossning, så vet inte riktigt. Kanske bäst att vänta några dagar. Som någon annan skrev ta ett digitalt med veckoindikator 👍🏼

Svar på tråden Falsk positiv cb?