• Guldlock

    Hur snabbt säger man de tre orden?

    Hur snart kan man säga de tre orden " jag älskar dig" utan att skrämma bort någon.

  • Svar på tråden Hur snabbt säger man de tre orden?
  • Mortiscia80

    Omöjligt att säga. En del säger det direkt, andra efter ett halvår. Den man är med och situationen man har kan vara så olika mot andras så det går inte att säga, faktiskt. Själv skulle jag vänta några månader iaf. Det känns inte trovärdigt att påstå att man älskar någon som man knappt känner.

  • Nässelfjärilen

    Det är otroligt individuellt. Det finns inga rätt eller fel. Sedan kan jag väl tycka att man inte riktigt kan älska någon i sin helhet efter en kortare period tillsammans. Man känner helt enkelt inte personen. Men samtidigt, vem är jag att bestämma när något sådant "bör" sägas.

    Vi sa det till varandra efter två år tillsammans. Många blev helt bestörta och ansåg i princip att han, min man, skulle ha gått ner på knä vid det laget. Jag kände väl att jag älskade honom tidigare men vi tog det helt enkelt långsamt. Han hade blivit rätt bränd av ett ex som blev nästintill psykotisk och ställde orimliga krav på honom efter en kortare tid tillsammans. Jag valde att ta det i hans takt och vänta in honom innan jag själv sa det. 

  • Pixie99

    Haha jösses, jag tror jag sa det efter två veckor. Men jag är en människa med starka känslor och om någon blir rädd för dem så är det ändå ingen lämplig partner för mig. Trovärdigt eller inte, äsch, dumheter. Kärlek är en irrationell känsla som genomsyrar ens hels liv och inte en resurs som ska plottas ut mot en tidsaxel. Jag är inte Mr Spock.

  • sextontassar

    Undrar vad du menar med de tre orden, dvs vad de betyder för dig. Det tar tid att utveckla en relation, och går saker sin hetsiga väg, kan det hela skölja över totalt.

    Jag minns fortfarande en tvåveckors kurs som jag var i väg på i min ungdom, tillsammans med ett gäng andra 18-åringar. Två par bildades omedelbart under första dygnet, och de blev oskiljaktliga. Det var så mycket förälskelse i luften att vi andra kunde sola oss, trots avundskänslor. De använde de tre orden frekvent. Sedan fick de skiljas åt och resa hem, åt var sitt håll.

    Kan det vara så att du vill säga orden för att få tillbaka dem? Prova att styra om din fråga: vad vill du känna när du får höra de tre orden? Vad saknas, som du får då?
    En annan sak: vad får en person som du älskar, utan att du säger orden. Och tvärt om, vad får du utan att orden sägs? Saknas något utan orden?

    Skrattande


    Nyskild och kontaktsökande, men med måtta.
Svar på tråden Hur snabbt säger man de tre orden?