Inlägg från: svansmamman |Visa alla inlägg
  • svansmamman

    Appar

    Menar du att apparna säger olika vad gäller när de förutser ägglossning respektive mens? Om ja så beror det förmodligen på att apparna är utformade på olika sätt. Om ni försökt länge tycker jag du ska slopa apparna och istället köra med ägglossningstest, eller än hellre tempa. På så vis vet du exakt när du har ägglossning och när du därmed har BIM, med apparna vet du ju inte när du egentligen har ägglossning - utan appen gissar sig till det. 

  • svansmamman

    Med tanke på att du inte verkar köra med ägglossningstest, eller tempar, kanske det är så enkelt som att ni missar ägglossningen varje månad. Apparna räknar ut när de tror att du ska ha ägglossning, detta utifrån hur lång din cykel är. Dock är det inte säkert att den prickar in rätt dag för ägglossning, det kan alltså hända att den sker både innan och efter ert ?sex-fönster?. Det finns ju alltså en risk att ni missat ägglossningen varje månad, eller att du kanske inte alltid ägglossat. 


    Om din cykel är regelbunden tycker jag du ska lägga krut på att bli helt säker på när du har ägglossning. Personligen har jag bara kört med ägglossningstest, men temp är en betydligt säkrare metod. Ge det några månader, har du tur är det för att ni missat din ägglossning som ni inte blivit gravida ännu. Jag håller tummarna för det! ❤️

Svar på tråden Appar