• Rainbowdash

    Gahh, är det plus? Hjälp mig spekulera.

    Vi har försökt bli gravida i snart ett år, min man har väldigt få spermier och de han har simmar väldigt dåligt så vi planerar att ta hjälp med IVF i höst. 


    Nu är min mens några dagar sen, brukar få mens mellan dag 26-29 och nu är jag på dag 31. Jag har två barn sedan innan och har plussat sent med det ena så köpte ett sådant ?testa tidigt? som jag tog imorse. Efter tre minuter tittade vi i på testet i (det mörka) sovrummet och det var blankt. Jag blev besviken för jag känner mig gravid och var övertygad om att det skulle visa positivt. Jag somnade om och min man gick upp. Vaknade efter en stund, kanske efter 45 min-1h och då ser testet ut så här. Jag ropade på min man och han sa då att han hade sett något svagt redan när vi tittade första gången men att jag hade verkat så säker och han trodde att det skulle vara ett helt streck och supertydligt. 


    Så va fan 🤷🏼?♀️ Jag har aldrig haft ett test som blivit positivt efter en stund. Däremot blir ju alla positiva testet starkare efter att de få ligga ett tag. Min man säger ju att han såg något direkt men att det var mörkt. vad tror ni? 

  • Svar på tråden Gahh, är det plus? Hjälp mig spekulera.
  • Anonym (Svagt)

    Ser ut som ett svagt plus.. vilken dag i cykeln är du? Testa digital med veckoindikator?

  • Anonym (Svagt)

    Sorry såg inte hela texten. Jag tror ändå du kan vara gravid. Vill du inte testa ett digitalt från clearblue? Då är det mer tydligt. 

  • Nässelfjärilen

    Vill inte vara en tråkmåns nu men jag skulle inte tolka det där som positivt. Fördelningen av färg är ojämn och ser ut sådär långt efter utsatt tid. 

    Med det sagt så behöver det inte betyda att du INTE är gravid. Men det där testet är helt enkelt inte giltigt.

    Om jag vore du så skulle jag åka och köpa ett Clearblue Ultratidigt digitalt test (den som på förpackningen har en orange ända). Den ger dig svart på vitt. Ingen streck som kan tolkas i oändligheten och vinklas hit och dit.

    Jag håller tummarna för att du är gravid! Lycka till.

  • Anonym (No)

    Det där testet är inte positivt. Strecket är ju inte helt, och har kommit efter utsatt tid.
    Men som ovan skriver, behöver det inte betyda att du inte är gravid 
    Men vad har doktorerna sagt om chansen med dina mans spermier?

  • svansmamman

    Testet är tyvärr inte positivt, utan det är ett klassiskt ?streck? som tenderas att tolkas som positivt fastän det inte är det. Strecket ska vara lika brett som kontrollstrecket och jämnt i färgen för att vara positivt. Då ditt är ojämnt i färgen är det tyvärr negativt. 


    Vidare kan mensen inte vara sen annat än när man är gravid, för annars kommer mensen när den ska. Gravid är du troligtvis inte när ett tidigt gravtest visar negativt. När hade du ägglossning? Har du kört på ägglossningstest eller tempat? Jag tänker om du kan ha haft senare ägglossning och därför ha chans att ändå vara gravid, eller om du inte ägglossat alls. ❤️

  • Rainbowdash

    Tog ett digitalt ultratidigt igår ef som visade inte gravid. På en sticka imorse syns en svag svag skugga. Min mens är nu en vecka sen. Jag känner av min ägglossning väldigt tydligt så jag vet att cykeln är normal. Jag känner mig gravid och börjar bli alltmer övertygad om att det faktiskt är så. Är inte så orolig över testerna eftersom jag med mitt andra barn inte plussade förrens vid bim +14. 

  • GuldKvinnan
    Rainbowdash skrev 2023-08-13 12:36:57 följande:

    Tog ett digitalt ultratidigt igår ef som visade inte gravid. På en sticka imorse syns en svag svag skugga. Min mens är nu en vecka sen. Jag känner av min ägglossning väldigt tydligt så jag vet att cykeln är normal. Jag känner mig gravid och börjar bli alltmer övertygad om att det faktiskt är så. Är inte så orolig över testerna eftersom jag med mitt andra barn inte plussade förrens vid bim +14. 


    Då fortsätter vi att hålla tummarna, håll oss uppdaterade!! :)
Svar på tråden Gahh, är det plus? Hjälp mig spekulera.