• Anonym (Josefine)

    Avvisad ofta i förhållandet

    Vi är ett par i 30-årsåldern som haft en del relationsproblem men är sambos och har ett barn som är 4, försöker hålla ihop.
    Jag är den som oftast initierar samtal för att förbättra relationen, försöker göra saker , initierar sex.

    han är mest trött för han jobbar så mycket. Han är trött för vi har haft så mycket problem i relationen . Han har påtalat många gånger att han trivs bäst själv och vill ha egen tid.  


    jag tycker detta är fruktansvärt tråkigt , blir deprimerad av hela situationen.

    han avvisar mig gång på gång , det kan väl inte vara normalt i en relation?

    har frågat om han tycker jag är attraktiv och han har sagt ja.

    men han initierar aldrig något . 


    jag tror att för att få igång relationen måste vi börja ha ett sexliv igen men han är så trött Och oengegared. Jag har sagt att han kanske inte ska jobba så mkt men d blir han defensiv. samma sak om jag har synpunkt på att vi inte kysser varandra vid senaste sex tillfället och då blir han defensiv Och säger att jag bara klagar. 


    Är det konstigt att denna situation ger mig ångest dygnet runt? 


    Liknande erfarenheter? 

  • Svar på tråden Avvisad ofta i förhållandet
  • Anonym (Granbarr)

    Kanske det är dags att sänka garden och faktiskt be honom om hjälp? 
    Ta ett prat i lugn ton och helt enkelt säga att nu orkar jag inte mer, vi håller på att gå under. Kan vi hjälpas åt med detta? 

    Alltså mer fokus på lösningar istället för att bara gå runt och gnälla . Och mer fokus på att få in honom i samtalet och be honom om lösningar på hur ni ska komma vidare. Hur ser han på det? Hur tänker han? Hur vill han ha det? Osv

    Och sen rent spontant ... ändra fokus till det som faktiskt funkar. Varför gnälla om uteblivna kyssar när han faktiskt tog sig tid för att ha sex? Var inte det bra att ni faktiskt hade sex för en gångs skull?  Man kan inte få allt på en gång.  

  • Dexter dot com

    Ni behöver ju reda ut varför han jobbar så mycket så han blir utmattad, hur mycket egentid han behöver, hur stort behov av sex han har osv och därefter gemensamt hitta lösningar. Fortsätter han vara oengagerad och inte vill jobba på er relation får du helt enkelt lämna.

Svar på tråden Avvisad ofta i förhållandet