• Becca1993

    Livrädd för missfall.

    Hej! 
    Jag är tidigt gravid . Äntligen.. efter 3 års kämpande . Gjort iVF som misslyckats med men nu i sommar lyckades vi med en spontan graviditet. 
    Jag är i vecka fel (4+4) 
    I natt gick jag på toaletten. Sen när jag la mig igen kände jag typ. Smärtor i blygbenet? Eller asså. Vet inte hur jag ska förklara. De försvann efter en stund och jag kunde somna om. Någon som vart med om något liknande ? Tacksam för svar ❤️

  • Svar på tråden Livrädd för missfall.
  • svansmamman

    Jag känner absolut igen smärta/ilning i blygdbenet, men inte så tidigt som i vecka fem utan snarare närmre vecka 15. Det låter i mina öron inte som något likt missfall, speciellt inte då smärtan snabbt gick över, och då har jag ändå haft tre missfall/MA och därtill läst spaltmil med både fakta och andras upplevelser av missfall. 

    Jag förstår oron, speciellt med er bakgrund. Jag minns själv att jag i första fullgångna graviditeten var orolig de första typ 12 veckorna, fastän jag sett hjärtslag på både tidigt VUL och NIPT och därtill fått låg risk på allt. Har man missfall eller i övrigt kämpande med en graviditet i bagaget är man nog av naturen mer orolig och nojig, man känner efter och analyserar alla små detaljer. Jag vet att det är lättare sagt än gjort, men i dagsläget är du gravid och det finns inget som talar för motsatsen. Så försök att inte låta oron äta upp dig. Jag väljer att tro att det är er tur nu, att den långa väntan ÄNTLIGEN är över. 


    Jag tänker på er och skickar de varmaste av kramar och lyckönskningar! ❤️

  • Sola13

    Jag är i en liknande situation, gravid för första gången efter flera år och ivf försök. Vecka 8+0 idag. Är också så orolig!! Försöker ta en dag i taget och vänta in det tidiga ultraljudet nästa vecka ❤️

  • Ruter

    Jag känner igen mig i din smärta. Jag har haft så sjukt ont i magen denna graviditet. Har behövt ta Alvedon flertalet gånger för att kunna stå upp pga smärtan. Allt började i v5. Jag är nu i 13+3. Fortsatt ont till och från men avtagit något. För 1 vecka sen gjorde vi kub-testet lch bad hon kunde se då såg allting normalt ut. 

  • Becca1993
    Ruter skrev 2023-08-16 09:16:10 följande:

    Jag känner igen mig i din smärta. Jag har haft så sjukt ont i magen denna graviditet. Har behövt ta Alvedon flertalet gånger för att kunna stå upp pga smärtan. Allt började i v5. Jag är nu i 13+3. Fortsatt ont till och från men avtagit något. För 1 vecka sen gjorde vi kub-testet lch bad hon kunde se då såg allting normalt ut. 


    Jag hade det nu i natt med men typ mensvärk lidanden. Växtvärk? Varför bara pp natten? Har typ inga symtom på dagtid förutom brösten ömmar.    Skönt att allt såg normalt ut för dig. All lycka ❤️❤️
  • cutepenguin
    Becca1993 skrev 2023-08-16 12:33:38 följande:
    Jag hade det nu i natt med men typ mensvärk lidanden. Växtvärk? Varför bara pp natten? Har typ inga symtom på dagtid förutom brösten ömmar.    Skönt att allt såg normalt ut för dig. All lycka ❤️❤️

     


    Det är jättevanligt att ha molvärk i början av graviditeten, påminner om svagare molvärk. Det är för att livmodern växer väldigt snabbt i början. Så länge du inte blöder skulle jag vara lugn ❤️

Svar på tråden Livrädd för missfall.