• Oren

    Kämpat för sex med han i 1,5 år. Ska jag fortsätta?

    Vi är ett par 1,5 år, båda 40+. Finns inget namn på vår relation, vi ses vv när jag är barnledig. Finns en plan att flytta ihop när mina barn flyttar hemifrån om typ 10 år (Haha). 

    Vi har olika sex lust: jag vill 2 ggr/dagen, han - en gång i vecka. Då tar jag initiativ ofta men blir nekad i 80% av mina försök. Jag mår jätte dåligt utan sex och det slår hårt när han hittar på orsaken att inte ha sex. Ännu värre att han senaste tiden började svara i telefon under samlag och ibland även åka någonstans att det hände nåt viktigt och lämnar mig utan att avsluta sex.

    I söndags (var sista dag tillsammans innan min vecka med barn) frågade jag honom att stänga av telefonen innan jag började med oral sex. Han sa nej och telefonen ringde såklart och han svarade. Det var den sista droppen att avbryta sex igen, jag blev plötsligt så hemskt ledsen och bara gick ifrån han. Han blev chockad men inte bett om ursäkt, kläd på sig och åkte hem. 


    Det hände nåt med mig efter detta. Jag vill inte längre ha sex med han, vill inte kramas eller kyssas heller. Det blev som att någon slog mig och jag är nu rädd av den. Mina känslor, min kärlek nästan försvann. Jag kämpar för sex i 1,5 år och orkar inte mer. Han säger att han älskar mig och vill en framtid med mig. Men jag förstår inte vad väntar jag på? Jag vill absolut inte ha sex med han efter allt som hänt.

  • Svar på tråden Kämpat för sex med han i 1,5 år. Ska jag fortsätta?
  • 19Jonas86

    Vad tråkigt att höra, jag tycker verkligen synd om dig som har en man som inte bryr sig om dig och erat sexliv. 

    Att avbryta samlag på det sättet, även oral sex får mig att undra om han kanske gillar killar eller något. 

    När han är så känslokall så borde du skicka ut honom, är man inte sugen så behöver han inte vara otrevlig och kall mot dig. 

    Jag skulle vilja rekomendera dig att lämna honom och hitta någon som du blir lycklig med och kan njuta tillsammans med. 

  • Anonym (J)
    Oren skrev 2023-08-17 00:04:49 följande:
    Kämpat för sex med han i 1,5 år. Ska jag fortsätta?

    Vi är ett par 1,5 år, båda 40+. Finns inget namn på vår relation, vi ses vv när jag är barnledig. Finns en plan att flytta ihop när mina barn flyttar hemifrån om typ 10 år (Haha). 

    Vi har olika sex lust: jag vill 2 ggr/dagen, han - en gång i vecka. Då tar jag initiativ ofta men blir nekad i 80% av mina försök. Jag mår jätte dåligt utan sex och det slår hårt när han hittar på orsaken att inte ha sex. Ännu värre att han senaste tiden började svara i telefon under samlag och ibland även åka någonstans att det hände nåt viktigt och lämnar mig utan att avsluta sex.

    I söndags (var sista dag tillsammans innan min vecka med barn) frågade jag honom att stänga av telefonen innan jag började med oral sex. Han sa nej och telefonen ringde såklart och han svarade. Det var den sista droppen att avbryta sex igen, jag blev plötsligt så hemskt ledsen och bara gick ifrån han. Han blev chockad men inte bett om ursäkt, kläd på sig och åkte hem. 


    Det hände nåt med mig efter detta. Jag vill inte längre ha sex med han, vill inte kramas eller kyssas heller. Det blev som att någon slog mig och jag är nu rädd av den. Mina känslor, min kärlek nästan försvann. Jag kämpar för sex i 1,5 år och orkar inte mer. Han säger att han älskar mig och vill en framtid med mig. Men jag förstår inte vad väntar jag på? Jag vill absolut inte ha sex med han efter allt som hänt.


    Självupptaget och respektlöst att göra så. Förstår dig verkligen. Om det bara varit ett undantagsfall måhända, men om hans telefon är viktigare än dig, så han ju redan gjort sitt val.
  • Anonym (Ohio)
    Oren skrev 2023-08-17 00:04:49 följande:
    Kämpat för sex med han i 1,5 år. Ska jag fortsätta?

    Vi är ett par 1,5 år, båda 40+. Finns inget namn på vår relation, vi ses vv när jag är barnledig. Finns en plan att flytta ihop när mina barn flyttar hemifrån om typ 10 år (Haha). 

    Vi har olika sex lust: jag vill 2 ggr/dagen, han - en gång i vecka. Då tar jag initiativ ofta men blir nekad i 80% av mina försök. Jag mår jätte dåligt utan sex och det slår hårt när han hittar på orsaken att inte ha sex. Ännu värre att han senaste tiden började svara i telefon under samlag och ibland även åka någonstans att det hände nåt viktigt och lämnar mig utan att avsluta sex.

    I söndags (var sista dag tillsammans innan min vecka med barn) frågade jag honom att stänga av telefonen innan jag började med oral sex. Han sa nej och telefonen ringde såklart och han svarade. Det var den sista droppen att avbryta sex igen, jag blev plötsligt så hemskt ledsen och bara gick ifrån han. Han blev chockad men inte bett om ursäkt, kläd på sig och åkte hem. 


    Det hände nåt med mig efter detta. Jag vill inte längre ha sex med han, vill inte kramas eller kyssas heller. Det blev som att någon slog mig och jag är nu rädd av den. Mina känslor, min kärlek nästan försvann. Jag kämpar för sex i 1,5 år och orkar inte mer. Han säger att han älskar mig och vill en framtid med mig. Men jag förstår inte vad väntar jag på? Jag vill absolut inte ha sex med han efter allt som hänt.


    Han pratar i telefon medan du suger?
  • Anonym (Lämna)

    Ni har ju uppenbarligen olika behov av sex och ingen ska ju tvingas till att ha mer/mindre sex än vad som känns bra så lämna och hitta någon som ha samma behov som dig. Ingen av er kommer bli lycklig av att ni fortsätter ses.

  • Anonym (Martin)

    Hej.

    Jag är i samma ålder som dig (Man). Jag tycker det låter på dig som du redan bestämt dig för att lämna han. Vilket jag helt förstår dig. Man behandlar inte en på det sättet. I och med att du specifikt bad han stänga av telefonen så ni kunde ha ostört sex och att han ändå svarar i telefonen när det ringer. Det tycker jag visar tydligt att han inte prioriterat dig på något sätt. Du är värd någon betydligt bättre.

    Att ni har olika behov att sex det får man bara hanter om man tycker om personen, dvs du som har högre sexdrift får väll onanera istället. Men bara för att man har olika behov av sex, så kan man inte behandla en hur som helst. 
    Det är helt förståeligt att du inte vill ha sex med han och att du tappat känslor för han. Lita på dina känslor och släpp den personen och se till att träffa en person som behandlar dig bättre  och respekterar dig. 

    //Martin

     

  • OlgaElvira

    Att man har olika stor sexlust är en sak, något som man bör kunna hantera om kärleken men framförallt respekten finns. Vad är du för honom? Ingen han behöver respetktera på något sätt i alla fall. 
    Föreslår att du avslutar relationen, inte på grund av för lite sex, utan på grund av att han behandlar dig respektlöst. Detta kommer inte att förbättras.
    Alltså svara i telefon under sex!!??

  • Anonym (33)

    Men gud, vilken dysfunktionell relation. Eller ja, knappt en relation ens,  ni ses ju bara för att tömma. 
    Men det är klart att du kan hitta en annan KK som faktiskt beter sig som en vettig KK, och är en trevlig person.
    Om man svarar i telefonen under sex så visar man verkligen hur oviktig den andra personen är. Det verkar som att han börjat tröttna. Du är enbart ett hål, han kunde lika gärna stoppa snorren i en trädstam, typ. 

    Eftersom du styr över ditt liv så är mitt råd: dumpa, hitta någon som passar dig bättre. En som respekterar dig. 

  • Anonym (.)

    Jag har förstått att ungdomar är väldigt låsta till sina telefoner men vuxet folk vet vad som ska prioriteras. Men han kanske inte är vuxen?

  • Anonym (Sexlös)

    Förstår din känsla helt och hållet!

    Jag lämnade en man som jag egentligen var och är galet kär i/attraherad av just för att han inte ville ha sex.
    Det tärde något galet att inte känna mig åtrådd eller prioriterad utan precis som för dig så var till och med mobilen viktigare än att "uppvakta" mig. 
    Efter 2 år av uselt sexliv frågade jag honom rakt ut om han tänkte göra något åt det vilken han svarade att han inte såg någon anledning att göra då han inte saknade sex och då valde jag att lämna. 
    Jag saknar honom något galet och det går ett sug genom hela kroppen när jag tänker på honom eller ser en bild på honom (har gått 8 månader sedan jag lämnade...), men att leva med världens bästa "godisskål" bredvid sig resten av livet och veta att man inte ens får smaka en enda bit skulle aldrig ha gått. 

    Så mitt tips är att lämna. Det är inte värt att må skit och fundera vad man gör för fel och vad man kunde göra bättre osv när problemet egentligen ligger hos motparten.
    Kanske är din partner lika feg/bekväm som den jag hade att det är skönt at ha någon så man är egoistisk och stannar istället för att själv gå när man egentligen vet att man inte kan uppfylla en fungerande relation och respektera sin partner och dennes önskemål och välbefinnande.

  • Anonym (tulle)

    Har en bekant (kvinna) vars man alltid tog telefonen, dygnet runt. Han var egenföretagare. Hon tröttnade på det och en gång när de hade sex och telefonen ringde sa hon: Tar du det samtalet så är det sista gången vi har sex. Och så blev det. De skildes snart efter det.

  • Anonym (Men snälla...?)

    Finns bara en sak att säga: Dumpaaa!

  • Anonym (Öhhh)

    Nej, du ska självfallet inte fortsätta. Dumpa och gå vidare. Mannen är en idiot.

  • Anonym (Hm)

    Ts, sexbehovet är olika. Men han behöver inte behandla dig respektlöst. Du fick nog, gå vidare!

  • Anonym (Har varit där....)

    Du är stark
    Gå vidare
    Dumpa honom

Svar på tråden Kämpat för sex med han i 1,5 år. Ska jag fortsätta?