• Kaninunge99

    Min mens har blivit konstigt!

    Har haft en relativt regelbundn cykel de senaste året, mellan 20-25 dagar .. 

    I juli var mensen längre än vanligt, ca 7 dagar, I augusti pågick det i nio dagar. (Normalt 4-5 dagar)  Väl över gick det bara två dagar tills jag fick mens igen.. med mensvärk och hela skiten. 

    Är i 30 års åldern, ej gravid, inga barn alls. 
    Börjar noja över cancer.. 

    har någon här haft livmoderhalscancer? Eller något annat problem som liknar mi?

  • Svar på tråden Min mens har blivit konstigt!
  • Maymom

    Ring till gynmottagningen. Kan vara så att de låter dig vänta nån månad till för att se om nästa cykel är lika konstig.

    Jag hade några cykler en sommar som var väldigt korta, allt såg bra ut när jag kollade upp det och efter det återgick cykeln till det normala, fick aldrig veta vad som påverkade det.

    Så det behöver inte vara något annat än avvikande cykel men har du flera på raken så är det bra att kolla upp det. Behöver inte vara cancer, kan vara myom, cystor, eller att du är på väg in i klimakteriet(nu gissar jag vilt.) Det jag menar är att det behöver absolut inte vara värsta scenariot men hellre kolla en gång för mycket än för lite. 


    (20 dagar är ju en rätt kort cykel så av den anledningen kanske också bra att kolla upp. En kort cykel kan göra det svårare att bli gravid, så det kan ju vara bra att veta om du vill bli det i framtiden så kanske du kan få hjälp direkt om det behövs.)

Svar på tråden Min mens har blivit konstigt!