• Emssan87

    Ivf-försök 1, inga befruktade ägg

    Hej! Jag och min sambo har precis gjort ivf försök 1, 6 ägg fick dom ut men 4 äggblåsor va tomma, ett ägg var av dålig kvalité och 1 blev inte befruktat.
    Fertilitetsutredningen visade inte nån orsak hos mig utan den visade manlig faktor, spermaprovet vid äggplockningen hade dock normala värden.
    Nu blir jag superorolig att de är nåt fel hos mig. Läkaren säger att de kan vara de men de är ju inget som är säkert. jag frågade om de här betyder att alla min ägg är av dålig kvalité och de behöver de inte innebära enligt läkaren. Inför första försöket fick jag ta recovelle och ganirelix, nu ska jag få ta menopur och ganirelix vid försök 2. Hoppas verkligen på bättre resultat den a gången och att fler ägg kan plockas ut.
    Är de någon mer som har varit med om ungefär samma sak? Som kan lugna mig lite 🤗

  • Svar på tråden Ivf-försök 1, inga befruktade ägg
  • Anonym (X)

    Hej!
    Beklagar, hoppas det går bättre nästa gång! Jag tänkte bara tipsa dig om boken "it starts with the egg"

  • Zaro

    Vad tufft, känner med dig. Samtidigt säger de ofta att första gången är en testomgång! Andra gången går säkert bättre, har för mig att menopur kan ge en bättre kvalitet hos äggen också! Trots en hög äggreserv fick jag bara in ett embryo i mig första gången och inga till frysen.

Svar på tråden Ivf-försök 1, inga befruktade ägg