• AGMAEBHEED

    Biopsi, orolig..

    Har själv hittat en stor knöl i mitt högra bröst,  kontaktade vc som kunde konstatera att det fanns en resistens, ej typiskt malignt, men han skickade vidare mig enligt rutin på trippeldiagnostik. Var på mammografi härom dagen, de tog de vanliga bilderna för att sedan vilja ha några extra på det bröstet jag jag har knölen på. Därefter tittade hon med ultraljud o ville tillsist ta biopsi från en lymfkörtel o 2 ställen på bröstet. Läkaren skulle gå vidare och jag sa "kan du inte säga nånting??: då fick jag svar, nej..alltså, det ser misstänkt ut.


    Efter detta har jag mått oerhört dåligt psykiskt. Jag har en historia av depressioner och ångest och på bara ett par dagar har jag utvecklat en hemsk ångest. Jag vet inte hur jag ska stå ut i väntan på provsvar!! 2 veckor skulle det ta, och tycker verkligen det är rent plågeri. Jag är 35 år med 5 barn, jag vet att risken är liten i min ålder men det spelar ingen roll när oron etsat sig fast.. i nuläget får jag sova hos min mamma för att inte barnen ska bli oroliga av o se mig när jag mår såhär dåligt och får ångestattacker..
     kan snälla ni som varit i liknande situation skriva, som fått ett positivt svar. hur länge fick ni vänta? hur fick ni besked? jag fick till mig att de skickar brev oavsett..men då dröjer ju svaret ännu längre..🙄
Svar på tråden Biopsi, orolig..