• Anonym (Fattig)

    Vem ska betala?

    Jag har en kille och vi bor inte ihop. Vi har båda barn på varsitt håll och ingen av oss vill ha fler barn.

    Jag hade kunnat använda kondom som preventivmetod, men han vill inte ens testa.

    är det verkligen rätt att låta mig testa massa dyra preventivmedel och metoder som jag själv får stå för själv med kostnader osv?

    Han tjänar mer än mig. han tycker också att det skulle ha varit MIN uppgift att kräva kondom första gången vi hade sex. Jag frågade om han ens hade med sig någon. Nääää? svarar han. Suck, vad trött jag blir!

    kan jag begära att han betalar hälften av både fasta och löpande kostnader för detta?

  • Svar på tråden Vem ska betala?
  • Anonym (00)

    De kan, men han kan också säga nej. Du får väl sexvägra tills han fattar. 

  • Anonym (Sparbössa)

    Ni skulle kunna ha en burk Att stoppa pengar i 20kr efter tillfredsställande sex.
    Fast bättre om han swichar dig en slant kanske.

  • Anonym (Korkskruv)

    Var och en har eget ansvar för att det inte blir en graviditet om det är vad ni är överens om.  Bådas ansvar för att skydd finns tillgängligt och bådas ansvar att säga nej om skydd inte finns för stunden. 

    Du kan välja mellan kondom eller låta bli sex . Han kan välja mellan kondom eller avstå sex. Det är helt upp till er . 

    Enkelt förklarat, vem är beredd på att betala för en abort? Han eller du? 

  • Anonym (Endofstory)
    Anonym skrev 2023-09-06 18:57:48 följande:

    Han är skitstövel


    Och TS har sagt sitt.. tack o hej
  • Fjäril kär
    Anonym (Fattig) skrev 2023-09-06 17:59:44 följande:
    Vem ska betala?

    Jag har en kille och vi bor inte ihop. Vi har båda barn på varsitt håll och ingen av oss vill ha fler barn.

    Jag hade kunnat använda kondom som preventivmetod, men han vill inte ens testa.

    är det verkligen rätt att låta mig testa massa dyra preventivmedel och metoder som jag själv får stå för själv med kostnader osv?

    Han tjänar mer än mig. han tycker också att det skulle ha varit MIN uppgift att kräva kondom första gången vi hade sex. Jag frågade om han ens hade med sig någon. Nääää? svarar han. Suck, vad trött jag blir!

    kan jag begära att han betalar hälften av både fasta och löpande kostnader för detta?


    Varför vill du ens ha sex med nån som inte vill ta ansvar? Sjukt avtändande.  

    Sluta ligg med honom annars är ju du lika dum som han. 
  • Anonym (Endofstory)
    Fjäril kär skrev 2023-09-06 20:05:31 följande:
    Varför vill du ens ha sex med nån som inte vill ta ansvar? Sjukt avtändande.  

    Sluta ligg med honom annars är ju du lika dum som han. 
    Precis!
Svar på tråden Vem ska betala?