• RahRah

    Knottrig hud

    Jag ?lider? tyvärr av knottrig hud ganska länge nu. 


    Särskild på armen:( någon som har haft och behandlat det?


    ingen hudvårdsprodukter hjälpt än, har ni tips på vad man kan göra för att få bort dessa fula prickar? 

  • Svar på tråden Knottrig hud
  • Alice0321

    Är knottrorna rosa? Har haft ganska mycket sådana på smalbenen och överarmarna. Tycker att det som hjälpt mest är hudkräm, ju fetare desto bättre. CeraVe är ju bra och även det där norska märket, annars är ju Nivea billigt

  • Anonym (Igenkänningsfaktor)

    Jag har likadant. Läste mig till på internet att det ska kunna bli bättre om man smörjer in huden med créme regelbundet men har inte provat.

  • Anonym (Ps)

    Ja har använt både sheasmör och vaselin som är väldigt fet men ändå ingen resultat än. 


    fler som har samma problem? 

  • Anonym (Igenkänningsfaktor)
    Alice0321 skrev 2023-09-07 14:49:23 följande:

    Är knottrorna rosa? Har haft ganska mycket sådana på smalbenen och överarmarna. Tycker att det som hjälpt mest är hudkräm, ju fetare desto bättre. CeraVe är ju bra och även det där norska märket, annars är ju Nivea billigt


    Hur lång tid tar det innan man märker någon skillnad då?
  • Alice0321

    För mig minskade det kraftigt redan efter ett par gånger med hudkräm (har aldrig försvunnit helt dock). Men jag har också väldigt torr hy, så det var tydligt att det berodde på det. Artikeln från kry verkade ju ha ganska bra förslag annars. Sen syns de ju inte jätte mycket, men jag hoppas att ni hittar ngn lösning <3

Svar på tråden Knottrig hud