• Blomma10

    Hur vet jag om jag faktiskt är kär?

    Jag vet inte om jag är kär eller om jag söker tröst. Jag har sen fyra månader tillbaka lämnat en relation med en man som var i 8år. Vi har tre små barn gemensamt. Jag har träffat en kvinna jag blivit "kär" i som jag varit tillsammans med och som jag tror var en stor orsak till att jag lämnade mitt förra förhållande. Men samtidigt vet jag inte om jag är kär i henne eller om jag bara försökte söka kärleken hos någon annan. I mitt förra förhållande visade han inga känslor ingen kärlek eller respekt. Jag tröttnade efter många år av försök att jag ville ha bekräftelse att jag var hans fru. Sedan som sagt träffade jag henne på jobbet och det sa bara klick. Men nu sådär tre månader senare vet jag inte om jag ångrat mig och vill tillbaka till mannen... Jag har sån ångest varje dag och jag mår fruktansvärt t
    Dåligt. Samtidigt älskar jag henne och vill vara med henne. Hon är en fantastisk person. Hur vet jag om jag är kär eller om jag bara ville ha tröst och bekräftelse? Hon gör mig glad och jag älskar att ha henne i min närhet. Hatar att sova utan henne. 

  • Svar på tråden Hur vet jag om jag faktiskt är kär?
  • Beauceron

    Vad saknar du med mannen i så fall? Varför funderar du på om du har ångrat dig?

    Ibland kan man ju söka sig till situationer som man känner sig "bekväm" i, för att man med tiden blivit van, inte för att situationen gynnar en på något vis. Om det bara gått 4 månader kanske det rätt och slätt är så att ditt nya liv är läskigt, just för att det är nytt?

    Du får ju inte glömma att du lämnade honom av en orsak, eller kanske många. Det är säkert också lite läskigt att vara med en ny, ganska snabbt efter uppbrottet med en så långvarig relation. Försök att inte lägga för stor press på varken dig, eller din relation med någon annan. Det är viktigt att du kan bevisa för dig själv att du kan stå starkt ensam. Ha varken bråttom tillbaka till mannen, eller bråttom att börja något seriöst med kvinnan. Fokusera bara på hur du kan läka dig själv. Lägg tid och prioritering på Dig.

  • Anonym (00)

    Du vet inte om du är kär men du "älskar henne och vill vara med henne"? 

  • Anonym (Hm)
    Beauceron skrev 2023-09-10 17:32:51 följande:

    Vad saknar du med mannen i så fall? Varför funderar du på om du har ångrat dig?

    Ibland kan man ju söka sig till situationer som man känner sig "bekväm" i, för att man med tiden blivit van, inte för att situationen gynnar en på något vis. Om det bara gått 4 månader kanske det rätt och slätt är så att ditt nya liv är läskigt, just för att det är nytt?

    Du får ju inte glömma att du lämnade honom av en orsak, eller kanske många. Det är säkert också lite läskigt att vara med en ny, ganska snabbt efter uppbrottet med en så långvarig relation. Försök att inte lägga för stor press på varken dig, eller din relation med någon annan. Det är viktigt att du kan bevisa för dig själv att du kan stå starkt ensam. Ha varken bråttom tillbaka till mannen, eller bråttom att börja något seriöst med kvinnan. Fokusera bara på hur du kan läka dig själv. Lägg tid och prioritering på Dig.


    +1
  • Anonym (Mannen)

    Ditt stora problem är kanske egentligen dig själv och din självkänsla. Men det är bara en gissning. 

Svar på tråden Hur vet jag om jag faktiskt är kär?