• Becca1993

    SVAGARE TEST

    Hej! Orolig här som vanligt. Jag vet om att man inte ska testa med gravidtest så som jag gör. Det är inte sunt. Men efter flera års kämpande så ville jag idag bara ta ett när det är ny vecka för att få se de starka fina strecket igen.   I slutet av vecka 7 hade jag så starka test så att de var starkare än kontroll strecket. Får nog inte få starkare.  Idag gick jag in i vecka 9 och det har blivit ganska mycket svagare. Inte så att man knappt ser de utan de är fortfarande starkt men mycket mindre än kontroll strecket. Vad menas men detta? Har hcg minskats och på g till missfall? Eller kan detta ske i vecka 9? Har tagit likadana test och med morgon urin. Testade även HOOK effekt när man blandar ut urin med vatten men de blev inte starkare för de.

  • Svar på tråden SVAGARE TEST
  • Maymom

    Ja detta är ju anledningen till att du inte ska fortsätta testa, du blir orolig. Tänkte först hook effekt men det hade du ju koll på. Boka in första mötet med bm och be att de kollar så hcg är normalt då.

  • Becca1993
    Maymom skrev 2023-09-10 22:34:23 följande:

    Ja detta är ju anledningen till att du inte ska fortsätta testa, du blir orolig. Tänkte först hook effekt men det hade du ju koll på. Boka in första mötet med bm och be att de kollar så hcg är normalt då.


    Ja jag ska göra detta och boka tidigare ultraljud tänkte jag. Nä man ska inte testa jag vet men klia så i fingrarna 🤣
Svar på tråden SVAGARE TEST