• jajje

    Smärta bröstryggen

    Jag tänkte höra om någon där ute känner igen sig och kanske kan "lugna" mig lite. 

    Ber om ursäkt i förväg för lång text!

    Det är ungefär två veckor sedan nu som jag bara helt plötsligt fick ont i bröstryggen och varje gång jag svalde så kändes det som att något satt fast och ville ner (jag hade inte ätit när det här uppkom)men det gick liksom inte, efter två dagar så kändes det bättre men jag har fortfarande smärta I bröstryggen och det blir värre när jag lutar ryggen mot något och det hjälper liksom inte att vila/ligga ner för det gör lika ont ändå. Sen vissa saker jag äter gör jätteont när dom liksom åker genom matstrupen. Känslan av att något ska ner när jag sväljer kommer och går varje dag.

    Sen kan jag kanske tillägga att jag har haft problem med höger nyckelben/axel/skuldra i 8 år nu då något hände när jag jobbade, det small till liksom och jag var sjukskriven i två veckor men läkaren sa typ ta Alvedon så har aldrig kollat upp det mer, dock har jag ont hela tiden...kan inte sova på höger sida, kan inte luta mig på armbågen, kan inte höja upp höger arm ordentligt, jag kan inte göra hastiga rörelser med armen och bär jag något tungt eller liknande så vill jag grina så ont det gör i dessa partier. 

    Nu är inte smärtan samma i bröstryggen som skuldran osv, men vet inte om det kan hänga ihop. 
    Jag ligger ju och googlar hela kvällar och det är ju alltid den värsta sjukdomen när man läser så jag är livrädd, är också ensam med tre barn vilket gör allt värre.  Jag har en läkartid men det är en vecka kvar därför hoppas jag någon där ute kanske känner igen sig. 

Svar på tråden Smärta bröstryggen